متوقف-کردن-فروش-نفت-ایران
16
بهمن

جدیدترین اخبار از تلاش دولت بایدن برای متوقف کردن فروش نفت ایران

متوقف-کردن-فروش-نفت-ایران

(بلومبرگ) – ایالات متحده در تلاش برای توقیف ۲ میلیون بشکه نفتی که ادعا می کند از ایران آمده است ، به دادگاه مراجعه کرده است ، زیرا دولت جو بایدن نشانه کمی از موضع نرم تر در مورد تهران نشان می دهد.

بر اساس بیانیه روز سه شنبه ، وزارت دادگستری پرونده ای را در دادگاه منطقه ای ایالات متحده تشکیل داد و خواستار توقیف محموله نفتکش آچیلئاس متعلق به یونان شد. ایالات متحده ادعا می کند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و نیروی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به طور مخفیانه نفت را به خارج از کشور حمل می کردند.

این بخش گفت: “آنها با استفاده از نقل و انتقالات کشتی به کشتی ، اسناد جعلی و سایر وسایل سعی در پنهان کردن اصل روغن داشتند و بارنامه ای جعلی برای فریب صاحبان آشیلس ارائه دادند.”

تلاش برای متوقف کردن فروش نفت ایران

در حالی که رئیس جمهور بایدن اعلام کرده است که می خواهد با ایران دوباره درگیر شود ، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه وی گفت هفته گذشته جمهوری اسلامی ابتدا باید فعالیت های هسته ای خود را مهار کند. دونالد ترامپ ، سلف بایدن ، در تلاش برای متوقف کردن فروش نفت ، کاهش برنامه هسته ای و توقف مداخله در سایر کشورهای خاورمیانه ، تحریم های ایران را تشدید کرد.

براساس اطلاعات وزارت دفاع ، سپاه و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، هر دو توسط ایالات متحده به عنوان تروریست تعیین شده اند ، از پول نفت برای خرید سلاح های کشتار جمعی و انجام نقض حقوق بشر استفاده می کنند.

بلومبرگ ماه گذشته گزارش داد ، صاحب آشیلاس ، Capital Ship Management Corp. ، پس از اینکه فکر می کرد نفت خام ایران را گرفته است ، به مقامات ایالات متحده هشدار داد که ناخودآگاه نفت خام ایران را گرفته است.

به گفته افراد آشنا به واشنگتن ، کشتی با پرچم لیبریا دستور داد قبل از روی کار آمدن بایدن در ۲۰ ژانویه به آمریکا برود.

طبق اسناد حمل و نقل ، این کشتی به عنوان یک ناو خام بسیار بزرگ شناخته می شود و کاملاً بارگیری شده است. طبق اطلاعات ردیابی جمع آوری شده توسط بلومبرگ ، این کشور به سمت ایالات متحده حرکت می کند و در حال حاضر در نزدیکی سواحل آمریکای جنوبی است.

تولید نفت ایران از اواسط سال ۲۰۱۸ که ترامپ از توافق هسته ای با ایران خارج شد و تحریم ها را تشدید کرد ، تقریباً نصف شده است. به گفته چندین شرکت نظارت بر تولید آن ، تهران در ماه های اخیر صادرات انرژی خود را افزایش داده است ، این ممکن است تلاشی برای آزمایش تصمیم بایدن باشد.

قسمت عمده نفتی که از ایران حمل می شود در نهایت به چین منتقل می شود. بیشتر معامله گران از خرید نفت ایران تا زمانی که تحریم ها برقرار باشد اجتناب می کنند.

ایران ماه گذشته در میان تندرستی فروش بیش از ۷ میلیارد دلار فروش نفتی که می گوید به دلیل تحریم ها در این کشور آسیایی گرفتار شده است ، یک نفتکش کره جنوبی را در تنگه هرمز توقیف کرد. اعضای خدمه این هفته آزاد شدند ، اما کشتی نبوده است. تهران به سئول فشار می آورد تا پول بانک های کره جنوبی را آزاد کند.

در بیانیه روز سه شنبه آمده است : ایالات متحده باید ادعاهای خود در مورد روغن آشیلاس را در دادگاه اثبات کند. در صورت پیروزی در پرونده ، ممکن است درآمد حاصل از نفت را به یک صندوق دولتی برای قربانیان تروریسم ارسال کند.

مایکل آر شروین ، وکیل دادگستری ایالات متحده در بیانیه گفت : “دفتر دادستانی ایالات متحده برای منطقه کلمبیا به کار با شرکای اجرای قانون ما برای جلوگیری از جریان نفت غیرقانونی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و نیروی قدس ادامه خواهد داد.”