توسعه-زیرساخت-های-استان-های-نفت-خیز
21
بهمن

اختصاص دادن ۳ درصد از درآمد حاصل از نفت به توسعه زیر ساخت های استان های نفت خیز

توسعه-زیرساخت-های-استان-های-نفت-خیز

طی دهه های گذشته در خوزستان ، سرمایه گذاری های بسیاری صورت گرفته است اما ظاهراً کافی نیست. منطقه نفت خیز به ویژه در بخش های آب ، فاضلاب و نیروگاه با مشکلات غیرقابل حل مواجه بوده است.

توسعه زیرساخت های استان های نفت خیز

وزیر نفت گفت حداقل ۳٪ از درآمدهای نفتی باید به منظور توسعه زیرساخت ها در استانهای تولید کننده نفت یعنی خوزستان و بوشهر اختصاص یابد ، اما در عمل در ۴۰ سال گذشته کمتر از این به این مناطق اختصاص یافته است.

بیژن نامدار زنگنه گفت : “ما خواستار تصویب قانون برای اختصاص بخش بیشتری از درآمد نفت برای توسعه زیرساخت ها در این استانها هستیم ، در غیر این صورت آنها برای همیشه عقب می مانند.”

طی دهه های گذشته در خوزستان سرمایه گذاری صورت گرفته است اما ظاهراً کافی نیست. وی موافق است که منطقه نفت خیز با مشکلات غیرقابل حل به ویژه در بخش های آب ، فاضلاب و نیروگاه ها دست و پنجه نرم می کند.

وی با رد ادعاهای بی اساس مبنی بر اینکه دلارهای نفتی بیشتری از برخی استانها از جمله اصفهان دریافت می کند ، خاطرنشان کرد : بودجه تخصیص یافته برای خوزستان در جنوب ایران بیش از استانهای مرکزی بوده است ، اما منطقه نفت خیز به دلیل مشکلات متعدد نسبت به مناطق دیگر بیشتر توسعه یافته است.