8:30 – 16

  98-3535227500+

  info@kianpetroleum.com

سال ۲۰۲۰ از نظر رکورد و میزان فروش و تولید سالی بسیار جذابی برای دولت‌ها و صنعت کاران نبود.

در بهار سال گذشته ، تعطیلی‌ها و محدودیت‌ها همچنین همه گیر ویروس کرونا تقاضای نفت را به شدت کاهش داد و بازارها را به یک مرحله عقب‌تر انداخت.
پس از سالها فعالیت و برای اولین بار در تاریخ فروش نفت، قیمت نفت ایالات متحده منفی شد.

اما تابستان با شنیدن اولین اخبار از واکسن کرونا و کاهش همه‌گیری امید تازه‌‌ای در جوامع یافت شد و خوشبینی جدیدی به صنعت وارد کرد.

کاهش جهانی تولید و مصرف نفت

این امیدها حال حاضر دوباره کم رنگ شده اند. در مصاحبه روز سه شنبه، آژانس بین المللی انرژی پیش بینی‌های خود را در مورد کاهش جهانی تولید و مصرف نفت اصلاح کرد.
این نهاد هشدار می‌دهد که ممکن است برنامه چشم انداز نفت حتی از سال پیش شکننده تر و تحت تاثیر بیشتری قرار گیرد.

این مورد از اخرین پیش بینی‌های این نهاد برای صدمه دیدگان صنعت انرژی است. در این راستا
روز دوشنبه، کارتل نفتی اوپک انتظارات خود را از تقاضای جهانی نفت کاهش داد.
بسیاری از منتقدان و حتی تولید کنندگان معتقدند که به سختی بتوان به میزان فروش و ثبات بازار در قبل از شروع ویروس کرونا رسید زیرا هنوز راه درازی مانده تا مثل گذشته شاخه گردشگری و سفر رونق بگیرد و در ازای آن تقاضای نفت نیز افزایش یابد.
اما اوپک معتقد است که تا پایان سال ۲۰۲۱ و شروع سال ۲۰۲۲ می‌تواند جان تازه‌ای به این صنعت بدهد زیرا که تا سال ۲۰۲۱، بیماری COVID-19 تا حد زیادی در سطح جهان مهار و درمان خواهد شد و دیگر هیچ اختلالی در اقتصاد جهانی ایجاد نخواهد کرد. اوپک همچنین پیش بینی کرد که فعالیت اقتصادی بطور مرتب به آمار تولید و تقاضای قبلی خود برمی گردد و تقاضای نفت نیز در حال بهبود است.