8:30 – 16

  98-3535227500+

  info@kianpetroleum.com

روغن مینرال کیان پترولیوم
روغن مینرال کیان پترولیوم

روغن معدنی ، روغن مینرال ، یا مینرال اویل (به انگلیسی: Mineral oil) هر نوع از انواع مخلوط بی رنگ ، بیبو و سبک از آلکان های آلی از یک منبع معدنی ، به ویژه از تقطیر نفت ، است که از روغن های گیاهی است که به طور خاص خوراکی هستند ، متفاوت دانسته اند.

روغن مینرال یک روغن مخصوص عایق الکتریسیته با غلظت بسیار کم (SAE 3-5) است، بدون رنگ کاملاً شفاف بدون بو و مزه و غیر سمی و برای مصارف مختلفی از قدیم الایام استفاده می شود همانند شوفاژ برقی و . . . .
بیش از یک دهه است که از روغن مینرال یا ماینرال برای خنک کردن سرورهای بزرگ و مدارات الکترونیک که خیلی گرما تولید می کنند استفاده می شود و حدود سه سالی است که برای خنک کردن و بیصدا نمودن انت ماینرها و ریگهای GPU کاربرد دارد و همچنین از غبار گرفتگی و کثیف شدن و پایین آمدن کارآیی هیت سینک های ماینرها جلوگیری می نماید.
این روغن به هیچ وجه فاسد و خراب و شعله ور نمی شود و با روکش سیمها و قطعات پلیمری و المانهای الکترونیکی واکنشی ندارد اگر کثیف هم شود قابل تصفیه با فیلتر است.
طول عمر این روغن در حدود یکسال الی سه سال بسته به شرایط نگهداری است.

ویژگی های محصول

این محصول می تواند بطور کامل صدای  فن های دستگاه های ماینر را از بین ببرد. همچنین اینکه برای جلوگیری از جمع شدن گرد و غبار در دستگاه های ماینر نیز مورد استفاده قرار میگیرد.

جالب است بدانید این محصول کاملا ایمن بوده و عایق الکتریسته می باشد و علاوه بر اینکه برای تجهیزات ماینینگ مورد استفاده قرار میگیرد برای دیگر تجهیزات بزرگ بعنوان مثال: برای شوفاژخانه ها نیز استفاده می شود.

مینرال اویل اصیل ( Mineral Oil ) براحتی می تواند دور فن های شما را بالا برده و قدرت سرعت دستگاه ماینر را افزایش دهد.

دستگاه های ماینر دارای قیمت گرانی هستند و عده ای از کاربران بخاطر بالا بردن سرعت آنها از فن های خنک کننده با دور و سرعت بالا استفاده می کنند (بصورت هواخنک)، شما بجای اینکار می توانید از مینرال اویل برای دستگاه های خود استفاده کنید بطوریکه از لحاظ اقتصادی نیز بسیار به صرفه تر خواهد بود.

 برای هر دستگاه ASIC چه مقدار مینرال اویل لازم است ؟

در پاسخ باید اینچنین گفت که بسته به نوع استفاده تکی یا چند تایی و حجم مخزن و رادیاتور تقریباً بین ۱۵ تا ۲۰ لیتر برای هر دستگاه ASIC مینرال اویل لازم است.
کلا مقدار روغن هر چه بیشتر باشد، ظرفیت جذب حرارت بیشتر شده و دفع گرما بهتر و سریعتر انجام خواهد شد یعنی مصرف ۲۰ لیتر روغن بهتر از مصرف ۱۵ لیتر روغن می باشد.

نام روغن معدنی به خودی خود ، دقیق نیست ، چرا که در طی چند قرن گذشته ، برای اینکه از نظر روغن خاص ، مورد استفاده قرار گرفته باشد. نام دیگر ، که به همین ترتیب دقیق نیستند ، شامل عباراتی مانند روغن سفید (به انگلیسی: white oil) ، روغن پارافین (به انگلیسی: Paraffin oil) ، پارافین مواد (به انگلیسی: liquid paraffin) (پالایش‌شدهٔ رتبه بالا ، برای مصارف پزشکی) (به انگلیسی: روغن پارافین) ، پارافینیوم لیکوییدیوم (نام لاتین) (به انگلیسی: paraffin liquidum) ، و روغن مواد (به انگلیسی: liquid petroleum) وجود دارد. روغن بچه ، نوعی روغن معدنیِ معطر است.

در موارد دیگر ، روغن معدنی ، یکی از محصولات جانبی می باشد که در پالیش نفت خام برای تولید بنزین و سایر فرآورده های نفتی وجود دارد. این روغن معدنی ، نوعی روغن شفاف (en) و بیرانگ است که به شدت تحت تأثیر قرار می گیرد آلکان ها و سیکلوکلان ایجاد شده است که مربوط به ژله نفتی است. چگالی روغن معدنی در حدود ۰ ٫۸–۰٫ ۸۷ گرم بر روی سانتی مترمکعب است.

تاریخچه روغن مینرال

قبل از اواخر قرن نوزدهم ، دانش شیمی برای تعیین چنین آرایش در صورت عدم وجود. وضعیت واژگانی مشابه برای اصطلاح فلز سفید نیز رخ داده است.

«روغن معدنی» که به طور گسترده و ارزان در آمریکا فروخته می شود ، به همان ترتیب در انگلیس فروخته نمی شود. در عوض ، داروسازان انگلیسی از اصطلاحات «پارافینیوم پِرلیکوییدیوم» (به انگلیسی: paraffinum perliquidum) برای روغن معدنی سبک و «پارافینیوم لیکوییدیوم» (به انگلیسی: paraffinum liquidum) یا «پارافینیوم سابلیکوییدیوم» (به انگلیسی: paraffinum subliquidili) (چسبناک‌تر) استفاده کنید. اصطلاح «پارافینیوم لیکوییدیوم» در لیست مواد تشکیل دهنده روغن کودک و مواد آرایشی دیده می شود. رایحه دارمانگرهای انگلیس ، ارزشاً از اصطلاح «روغن معدنی سفید» (به انگلیسی: white mineral oil) استفاده کنید. در روغن روان درمانی ، بر اساس گروه مانیتور نفت آمریکا (API) ، در سطح جهان ، به دلیل داشتن مواد غذایی در گروه ۱ تا ۲ و در موارد خاص ، به دلیل وجود مواد غذایی در گروه ۳ ، روغن معدنی نامیده می شود. دلیل این نامگذاری این است که روغن تغذیه کننده مواد معدنی سطح بالای گروه ۳ است ، به قدری خالص وجود دارد که دارای همان روغن طبیعی است که از نظر پلی پروپایین (PA) یا PAO (به انگلیسی: polyalphaolefin) (روغن های سینتتیک / گروه های مصنوعی ) است.