پیش-بینی-گلدمن-ساکس-کیان-پترولیوم
03
اسفند

پیش بینی گلدمن ساکس برای نفت ۶۵ دلاری

گلدمن ساکس اعلام کرد که با توجه به محدودیت عرضه نفت خام در بازارهای جهانی انتظار می‌رود این کالای راهبردی قیمت ۶۵ دلار برای هر بشکه را تجربه کند.

پیش-بینی-گلدمن-ساکس-کیان-پترولیوم

پیش بینی گلدمن ساکس

به گزارش شرکت کیان پترولیوم ، بانک آمریکایی گلدمن ساکس پیش‌بینی کرد که قیمت‌ نفت به دلیل محدودیت عرضه نفت در بازار و روند کند احیای تقاضا تا ماه ژوئیه به ۶۵ دلار برای هر بشکه برسد.

این بانک آمریکایی در یادداشتی اعلام کرد که کمبود روزانه ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه‌ای نفت در سه ماه چهارم سال ۲۰۲۰ ناشی از تقاضای بالاتر و عرضه کمتر تولیدکنندگانی غیر از سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (اوپک پلاس) است.

این موسسه مالی پیش‌بینی کرد که بازار نفت در نیمه نخست سال ۲۰۲۱ با ۹۰۰ هزار بشکه در روز کمبود روبرو خواهد شد، این رقم در برآورد پیشین این بانک روزانه ۵۰۰ هزار بشکه بود.

گلدمن ساکس معتقد است که این مسئله می‌تواند تا ماه ژوئیه قیمت نفت خام برنت را به ۶۵ دلار برای هر بشکه برساند.

این بانک انتظار داشت که تقاضا در ۶ ماه منتهی به ژوئیه ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یابد ، این در حالی است که این رقم در برآورد پیشین ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه در روز بود.

بر اساس پیش‌بینی گلدمن ساکس ، ماهیت آخرین توافق اوپک پلاس نیز به تسریع محدود شدن بازار کمک می‌کند و تقاضای بالاتر در بهار امسال بر توانایی تولیدکنندگان برای آغاز دوباره تولید تاکید خواهد کرد.