پارافین - kianpetroleum
10
آبان

در مورد پارافین مایع بیشتر بدانید

پارافین مایع - کیان پترولیوم2.
پارافین مایع – کیان پترولیوم۲.

نقد و بررسی اجمالی

کاربرد های روغن پارافین به حدی زیاد است که برشمردن مصارف صنعتی و غیر صنعتی آن کار راحتی نیست. امروزه پارافین برای استفاده در صنایع مختلفی تولید می گردد. بخش های بهداشتی, صنعتی و خوراکی از جمله مصرف کنندگان این ترکیب پتروشیمیایی مفید هستند.پارافین واکس به عنوان یک روغن پتروشیمی اطلاعات کامل در مورد روغن موتور دارای خاصیت جلادهنگی و نرم کنندگی است. از پارافین برای چوب و فلز به منظور براق نمودن و جلا دادن سطحی سود برده می شود. مصنوعات چوبی به مرور زمان دچار رنگ پریدگی شده و یا حتی ممکن است در اثر خشکی, با مشکل ترک خوردگی مواجه شود.
اگر از پارافین برای چوب استفاده گردد می توان برای همیشه آن را از کهنگی و خرابی حفظ نمود. پارافین نوعی ماده هیدروکربنی تولید شده در صنایع پتروشیمی می باشد و در گرید های مختلف تولید می شود. کاربرد های روغن پارافین به حدی زیاد است که برشمردن مصارف صنعتی و غیر صنعتی آن کار راحتی نیست. امروزه پارافین در برای استفاده در صنایع مختلفی تولید می گردد. بخش های بهداشتی, صنعتی و خوراکی از جمله مصرف کنندگان این ترکیب پتروشیمیایی مفید هستند.

پارافین مایع، ماده ای بی رنگ، بی بو با نقطه ذوب ۱۷۵ درجه سانتی گراد و درجه تبخیر ۲۶۵ درجه سانتی گراد است.

پارافین مایع به سه دسته دارویی، بهداشتی و صنعتی تقسیم می شود.

تاریخچه

روغن پارافین در قرن نوزدهم میلادی به وسیله دانشمندی آلمانی بنام کارل فون ریچنباخ یافت شد. این اتفاق زمانی بود که وی در تلاش برای افزایش کارایی و تصفیه ترکیبات روغنی صنعت پتروشیمی فعالیت می کرد. بدلیل اینکه پارافین بسیار تمیز و مطمئن تر از روغن‌های رایج در صنعت شمع سازی می سوخت مورد استفاده قرار گرفت. کشف پارافین رونق جدیدی به تولید شمع ، بسته‌بندی گوشت و صنایع تولید روغن در اوایل قرن بیستم میلادی داد.

پارافین ِ مایع یک مشتق نفت است که معمولا به آن روغن معدنی نیز گفته می شود؛انواع مختلفی از مواد شیمیایی وجود دارد که در زیر برچسب روغن معدنی طبقه بندی می شوند و در کاربردهای مختلفی از جمله ساخت مورد استفاده قرار می گیرند. با این حال ، پارافین مایع یک اصطلاح برای روغن معدنی بسیار تصفیه شده است که برای کاربردهای محصولات مراقبت از پوست و حتی برای مصرف خوراکی مناسب است.

پارافین مایع یک مایع بی رنگ ، شفاف و چسبناک است و تقریباً فلوئورسانس ندارد. بی بو و بی مزه است.

پارافین ( Paraffin ) نامی عمومی برای آلکان‌ها با فرمول شیمیایی Cnn+۲ است. واکس پارافین ( Paraffin ) اشاره به پارافین جامد با n=۲۰-۴۰ دارد. پارافین ( Paraffin ) ماده ای نفتی است در بازار به دو شکل مایع یا جامد یا ژله ای یافت می شود که نوع ژله و جامد آن برای تولید انواع شمع کاربرد دارد و از نوع مایع برای مصارف صنعتی استفاده می شود.

به شکل مایع پارافین، روغن پارافین گفته می شود. روغن پارافین مایع یک روغن معدنی است که به دو شکل تشکیل می شود، یا روغن پارافین مایع سنگین یا روغن پارافین مایع سبک.

روغن پارافین 

کاربرد های روغن پارافین به حدی زیاد است که برشمردن مصارف صنعتی و غیر صنعتی آن کار راحتی نیست. امروزه پارافین برای استفاده در صنایع مختلفی تولید می گردد. بخش های بهداشتی, صنعتی و خوراکی از جمله مصرف کنندگان این ترکیب پتروشیمیایی مفید هستند.پارافین واکس به عنوان یک روغن پتروشیمی دارای خاصیت جلادهنگی و نرم کنندگی است. از پارافین برای چوب و فلز به منظور براق نمودن و جلا دادن سطحی سود برده می شود. مصنوعات چوبی به مرور زمان دچار رنگ پریدگی شده و یا حتی ممکن است در اثر خشکی, با مشکل ترک خوردگی مواجه شود.
اگر از پارافین برای چوب استفاده گردد می توان برای همیشه آن را از کهنگی و خرابی حفظ نمود. پارافین نوعی ماده هیدروکربنی تولید شده در صنایع پتروشیمی می باشد و در گرید های مختلف تولید می شود. کاربرد های روغن پارافین به حدی زیاد است که برشمردن مصارف صنعتی و غیر صنعتی آن کار راحتی نیست. امروزه پارافین در برای استفاده در صنایع مختلفی تولید می گردد. بخش های بهداشتی, صنعتی و خوراکی از جمله مصرف کنندگان این ترکیب پتروشیمیایی مفید هستند.

پارافین مایع، ماده ای بی رنگ، بی بو با نقطه ذوب ۱۷۵ درجه سانتی گراد و درجه تبخیر ۲۶۵ درجه سانتی گراد است.

تولید پارافین ِمایع به عنوان یک تمیز کردن گاه به گاه دارای کاربرد محدودی است ،اما برای استفاده منظم نامناسب است زیرا می تواند از مقعد نشت کرده و باعث تحریک شود.این می تواند در جذب ویتامین های محلول در چربی اختلال ایجاد کند.می توان آن را به دیواره روده جذب کرد و ممکن است باعث واکنش گرانولوماتوز بدن خارجی شود و اگر وارد ریه ها شود می تواند باعث ذات الریه لیپوئیدی شود.پارافین مایع، در ترکیب با منیزیم به عنوان یک ملین اسمزی نیز استفاده می شود که تحت نام تجاری Mil-Par فروخته می شود.

کاربرد پارافین مایع

تولید پارافین مایع در صنایع و نساجی ، دارویی و آرایشی و سایر موارد استفاده می شود.

اغلب در طیف سنجی مادون قرمز استفاده می شود.

بازار جهانی پارافین مایع بر اساس نوع ، نوع محصول ، درمان و کلاس دارو ، فرم دارو ، کاربرد و منطقه تقسیم می شود. براساس نوع تولید پارافین مایع ، بازار جهانی به یک شکل از پارافین مایع طبقه بندی می شود یک فرم بسیار تصفیه شده نفت سفید است که از آن به عنوان سوخت استفاده می شود.

مورد دیگر یک روغن معدنی بسیار تصفیه شده است که دارای مصارف مختلفی از جمله در کاربردهای آرایشی و پزشکی است.سوخت پارافین مایع – پارافین مایع نوعی روغن بسیار تقطیر و تصفیه شده نفت است که می تواند در لامپ ها و سایر دستگاه ها سوزانده شود.

طبقه بندی محصولات تولید پارافین مایع

براساس نوع محصول ، بازار جهانی به کرم پوشک ، مرطوب کننده پا و لوازم آرایشی و سایر محصولات طبقه بندی می شود.

می توان از تولید پارافین مایع برای کاهش بثورات پوشک و تحریک اگزما استفاده کرد.

صنعت آرایشی همچنین از پارافین مایع استفاده خوبی می کند.

این ماده در محصولات زیبایی مختلفی از جمله کرم های شوینده ، کرم های سرد ، کرم های آبرسان ، روغن های برنز و محصولات آرایشی استفاده می شود.

بر اساس درمان ، بازار جهانی به یبوست ، انسداد روده تقسیم می شود.

پارافین، که به عنوان پارافین مایع، روغن پارافین یا نفت سفید نیز شناخته می شود، یک مایع هیدروکربن قابل احتراق است که به عنوان سوخت سوزانده می شود.

این ترکیبی از انواع مختلف هیدروکربن های ساده است، از بنزین فرار کمتر است و در دمای ۳۰۲ الی ۵۲۷ درجه فارنهایت می جوشد. امروزه پارافین پرمصرف ترین روغن گرمایش در سیستم های گرمایش مرکزی در انگلیس است.

پارافین مایع صنعتی 

این نوع پارافین با فلش پوینت های ۱۲۰ – ۱۴۰ – ۱۶۰ – ۱۸۰ و ۲۰۰ تولید می شود وهمانند وایت اویل عمده مصرف آن در صنایع نساجی ، ریسندگی و پارچه بافی می باشد و به عنوان روان کننده ماشین آلات صنایع غذایی کاربرد گسترده ای دارد.

پارافین مایع بهداشتی 

برای ساخت لوازم آرایشی – بهداشتی از جمله کرم های دست و صورت ، نرم کننده پوست ، پاک کننده های آرایشی و تولید دستمال مرطوب مورد مصرف دارد.

پارافین مایع خوراکی 

این نوع پارافین کاملا تصفیه شده است و تمامی مواد سمی و دیگر مواد آده آن گرفته شده

تاپ پترو اولین سایت تخصصی بازاریابی بین المللی صنعت نفت، گاز و پتروشیمی (B2B) در ایران با براقراری ارتباط بین تولید کنندگان، تامین کنندگان و صادر کنندگان پارافین مایع و جامد با امکاناتی همچون استعلام قیمت، اخبار، مقالات نفتی، آگهی های خرید و فروش با هدف جهش تولید و صادرات راه اندازی شده است.

پارافین مایع کاربردهای زیادی در زمینه پزشکی دارد؛از آنجا که پارافین مایع بدون اینکه جذب شود از دستگاه روده بدن عبور می کند ، می تواند به عنوان یک ملین برای محدود کردن مقدار آب خارج شده از مدفوع و سهولت در یبوست استفاده شود.

بر اساس کلاس مواد مخدر ، بازار جهانی به نرم کننده ها ، نرم کننده ها طبقه بندی می شود. پارافین مایع به عنوان یک لوسیون نرم کننده برای درمان خشکی پوست استفاده می شود.

براساس فرم دارو ، بازار جهانی به آنما از تولید پارافین مایع در، محلول چشمی ، ژل خوراکی ، محلول خوراکی ، تعلیق خوراکی ، پماد رکتال ، لوسیون موضعی ، روغن موضعی ، پماد موضعی طبقه بندی می شود.

براساس کاربردها ، بازار جهانی به روغنکاری ، عایق کاری الکتریکی و شمع طبقه بندی می شود. پارافین مایع است که به طور عمده به عنوان روان کننده در تنظیمات مختلف صنعتی استفاده می شود.می توان از آن برای روانکاری تیغه هایی که کاغذ برش می دهند و در میکس مکانیکی استفاده می شود. استفاده ازپارافین مایع در صنعت نساجی بیشتر شامل روغن کاری است.پارافین مایع یک ماده روغن است که برای ریسندگی ، بافندگی و مشبک استفاده می شود.روغن کاری چرخ خیاطی به طور معمول حاوی پارافین مایع است.

کاربرد های تولید پارافین مایع

– در تولید محصولات آرایشی بهداشتی و کرم ها از پارافین مایع بهداشتی به عنوان یک روغن معدنی استفاده می شود؛ پارافین سبب حفظ رطوبت پوست شده و از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند.

– یکی از کاربرد های پایه ای پارافین ِمایع صنعتی ، مصرف آن به عنوان نوعی سوخت پر کاربرد است که با نام کروسن یا نفت سفید معروف است.امروزه از کروسن به عنوان سوخت هواپیما و موشک و یا برای سوزاندن و ایجاد حرارت در کارخانجات استفاده می شود.

– پارافین مایع صنعتی نقش یک روغن روان کننده و روغن هیدرولیک در ماشین آلات را دارد و بخصوص در صنایع کاغذ سازی به عنوان روانکار تیغ های برش کاغذ و در نساجی به عنوان روان کننده چرخ خیاطی مصرف می شود.

– پارافین این خاصیت را دارد که در صورت بلعیده شدن ، بدون جذب از سیستم گوارشی عبور کند که به همین علت پارافین مایع بهداشتی جهت تهیه داروهای ملین به منظور درمان یبوست کاربرد دارد.

– در صنایع غذایی نیز از پارافین به عنوان یک پوشش دهنده برای افزایش عمر نگهداری میوه ها و تخم مرغ سود می برند و همچنین در تولید برخی روغن های خوراکی نیز مصرف می شود که البته با توجه مضرات مصرف خوراکی پارافین ، این کار توصیه نمی شود.