جدید ترین اخبار از جو بایدن و محدودیت های فروش نفت ایران

بلومبرگ : امیرحسین زمانی نیا ، معاون وزیر نفت اظهارکرد : ایران روند افزایش تولید نفت خود را آغاز کرده و انتظار دارد طی یک تا دو ماه آینده به سطح تولید قبل از تحریم‌های دولت ترامپ برسد.

زمانی نیا روز جمعه در حاشیه کنفرانس نفت در تهران به خبرنگاران گفت : بازار نفت ایران توانایی تأمین حداکثر میزان تولید نفت می‌باشد که این میزان در حدود ۳.۹ میلیون تا ۴ میلیون بشکه در روز خواهد بود. با توجه به تحریم‌های آمریکا ، طبق گزارشات بلومبرگ ، ایران با نصف توان خود به استخراج و صادرات نفت می‌پردازد.

ایران از سال ۲۰۱۸ ، زمانی که دولت دونالد ترامپ ، به طور یکجانبه از یک توافق بین المللی که فعالیت‌های هسته ای ایران را محدود می کند(برجام) ، خارج شد. و بعد از آن تحت تحریم های شدید تر ایالات متحده قرار گرفت.

محدودیت های فروش نفت

انتظار می رود که رئیس جمهور وقت (جو بایدن) به دنبال احیای توافق نامه بین المللی باشد و مقامات در تهران ابراز امیدواری کرده اند که این توافق نامه بتواند از محدودیت های فروش نفت آنان بکاهد.
اما در حال حاضر تحریم ها همچنان پابرجا هستند و هر کشوری که خریدار نفت خام ایران باشد با همان مجازات های قانونی و مالی از پیش تعیین شده در دولت ترامپ روبرو خواهد شد.

زمانی نیا از مشخص کردن دقیق میزان فعلی صادرات نفت ایران خودداری کرد ، اما گفت که اعداد و صادرات بالاتر از انتظار و فروش در شرایط سخت تحریمی است.

اوژن وینبرگ ، رئیس تحقیقات کالاها در Commerzbank AG در فرانکفورت ، گفت : “من پایان تحریم ها و برداشتن محدودیت خرید نفت از ایران را در آینده‌ای نزدیک می‌بینم.

بر اساس برآورد بلومبرگ ، تولید نفت در ایران در دسامبر سال ۲۰۲۰ برابر با ۱.۹۹ میلیون بشکه در روز بوده است.

جانت یلن ، نامزد وزیر خزانه داری بایدن ، روز پنجشنبه اعلام کرد که ایالات متحده تنها در صورت از سرگیری تعهدات ایران در توافق هسته ای تحریم ها را کاهش خواهد داد.

اما تهران ، که بر خلاف فشار و درخواست ایالات متحده در حال افزایش فعالیت‌های هسته ای خود می‌باشد، گفته: تا زمانی که تحریم ها برداشته نشوند ، از دستور العمل‌ها پیروی نخواهد کرد.
چین از قبل آمادگی خود را برای ادامه خرید نفت از ایران حتی در اوج دوران تحریم‌ها اعلام می‌کند و مشتریان هندی نیز می توانند به این روند خرید برگردند.

وزیر نفت بیژن نامدار زنگنه در ماه دسامبر بیان نمود که دولت تلاش می‌کند تولید نفت ایران را دو برابر کند و صادرات را به آمار ۲.۳ میلیون بشکه در روز برساند.

مقالات مرتبط