عرضه-ماهانه-گازوئیل-مرزنشینی-در-بورس-kianpetroleum
24
شهریور

عرضه ماهانه گازوئیل مرزنشینی در بورس

عرضه-ماهانه-گازوئیل-مرزنشینی-در-بورس-kianpetroleum
عرضه-ماهانه-گازوئیل-مرزنشینی-در-بورس-kianpetroleum

عرضه ماهانه گازوئیل مرزنشینی در بورس

مدیرعامل بورس انرژی در مورد فروش سهمیه سوخت مرزنشینان گفت: با توافق بین وزارت نفت و وزارت کشور از ابتدای سال تا سقف ۳۷.۵ میلیون لیتر در ماه سهمیه گازوئیل در بورس به نفع صندوق مرزنشینان به فروش می رسد.

به گزارش سرویس بورس مشرق ، سیدعلی حسینی در مورد گفته معاون وزیر تعاون مبنی بر اینکه قرار بر این است، سهمیه سوخت مرزنشینان در بورس انرژی ارائه شود، گفت: بر اساس تفاهم نامه ای که بین وزارت نفت و وزارت کشور بسته شده است، از ابتدای امسال با همکاری شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی تا سقف ۳۷.۵ میلیون لیتر گازوئیل در ماه از طریق بورس انرژی به فروش می رسد و منابع حاصل از این فروش را به سازمان هدفمندی یارانه ها برای واریز به حساب تعاونی های مرزنشین داده می شود.


بیشتر بخوانید:

وی گفت: این فروش سهمیه سوخت به نفع مرزنشینان از اول سال اجرا می شود، بنابراین اطلاعات معاون امور تعاون دقیق نبوده است و در صحبتی که با آقای صادق آبادی مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی داشتم گفته شد سهمیه مرزنشینان به صورت تجمیعی از طریق بورس انرژی به فروش می رسد و منابع حاصل از آن جهت واریز به حساب شرکت های تعاونی مرزنشین به حساب سازمان هدفمندی واریز می شود.
مدیرعامل بورس انرژی گفت: حجم فروش گازوئیل به نفع مرزنشینان هر ماه تا سقف ۳۷.۵ میلیون لیتر است، بنابراین محموله جداگانه عرضه نمی شود، بلکه به طور عمومی گازوئیل و بنزینی که در بورس انرژی عرضه و به فروش می رسد، از گازوئیل به فروش رفته سهم مرزنشینان را جدا کرده و به حساب تعاونی های مرزنشینی واریز می شود.

به گفته حسینی همه این گازوئیل ها صادراتی است و این کار دو فایده دارد، هم اینکه گازوئیل قاچاق نمی شود و هم نرخ شکنی صورت نگیرد، بلکه یک مرجع این حامل انرژی را در بورس انرژی به بالاترین قیمت به فروش می رساند.