دانش-بنیان---کیان-پترولیوم
20
شهریور

لزوم حمایت از شرکت های دانش بنیان برای افزایش بهره برداری از صنعت نفت

دانش-بنیان---کیان-پترولیوم
دانش-بنیان—کیان-پترولیوم

به گزارش ایسنا:

مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان فعال در حوزه صنعت نفت و پتروشیمی در یزد، با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت‌های بومی برای توسعه اقتصادی،‌ گفت:

اعتماد و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان بهره‌برداری از صنعت نفت و مشتقات نفتی را به نفع کشور افزایش می‌دهد. به گزارش ایسنا-منطقه یزد، نفت و ساختار اقتصادی ناشی از آن در تحولات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی ایران نقش مهمی دارد. اقتصاد ایران تا حد زیادی به صادرات نفت وابسته است به طوری که تقریباً ۵۰ درصد از درآمدهای ملی بودجه و ۸۰ درصد از صادرات کشور از منابع نفتی تأمین می‌شود. اگر چه افزایش قیمت نفت به صورت مقطعی در بهبود وضعیت برخی از شاخص‌های اقتصادی در کشور مؤثر بوده، اما به‌طور کلی نفت نتوانسته است شاخص‌های کیفی توسعۀ اقتصادی از قبیل رفع فقر، بیکاری و نابرابری را بهبود بخشد. براساس نتایج پژوهش‌های متعدد، درآمد نفت در دهه‌های گوناگون باوجود جهت‌گیری برنامه‌ها به سوی اشتغال‌زایی و فقر‌زدایی نه تنها نتوانسته هیچ کمکی به رفع فقر، بیکاری و نابرابری در کشور داشته باشد، متأسفانه بعضی مواقع در تشدید وخامت شاخص‌های نابرابری کشور نیز موثر بوده است.

شرکت های دانش بنیان

کارشناسان و متخصصان این حوزه عدم بهره‌برداری مناسب از صنعت نفت در کشور را نبود خلاقیت و مدیریت پویا در این حوزه دانستند و برای اصلاح این روش حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه صنعت نفت و پتروشیمی را در دستور کار قرار دادند. «معین دانشیان» مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان فعال در صنعت مشتقات نفتی و پتروشیمی، در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار ایسنا-منطقه یزد، با اشاره به ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان استان در حوزه‌های مختلف اقتصادی،‌فرهنگی، آموزشی و اجتماعی، اظهار کرد:

‌اعتماد به نسل جوان که سعی دارد به پشتوانه دانش علمی و مشاوره پیشکسوتان عرصه‌های مختلف مسیر توسعه و پیشرفت بیش از پیش کشور را هموار سازد مهمترین مسئولیت دست اندرکاران و مدیران ارشد استان و کشور است. وی خلاقیت و نوآوری،‌ پویایی، بروز بودن را از جمله مهمترین ویژگی فعالیت شرکت‌های دانش بنیان دانست و افزود: تسهیل کردن بروکراسی اداری به منظور اخذ مجوزهای لازم در حوزه‌های مختلف اجرایی نقش مهمی در ایفای نقش بیشتر و بهتر شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه استان ایفا می‌کند.

مدیرعامل شرکت کیان پترولیوم در مورد نوع فعالیت این مجموعه دانش بنیان در استان یزد، گفت:

این شرکت به عنوان بنگاه اقتصادی نوپا و بازار محور در صنعت مشتقات نفتی و پتروشیمی و پیشرو در تأمین محصولات متنوع شیمیایی به دنبال کسب ارزش حداکثری از طریق توسعه و گسترش زنجیره ارزش و افزایش مزیت‌های رقابتی و پایدار در سطح بین‌المللی است.

دانشیان تصریح کرد: تلاش برای تحقق اهداف تعیین شده در سیاست اقتصاد مقاومتی و رونق تولید ملاک فعالیت این شرکت دانش بنیان است و سعی دارد با استفاده از نیروهای متخصص و متعهد بومی مسیر توسعه بیش از پیش استان و کشور هموار سازد. این مدیرعامل جوان شرکت دانش‌بنیان در استان یزد،

عملکرد کیان پترولیوم

کارگزاری فروش محصولات نفتی و پتروشیمی، بررسی و استعلام رزومه خریداران و تأمین کنندگان، تسهیل روند امور بازرگانی و تامین محصولات نظیر: حمل و نقل، ذخیره سازی، ترخیص و حتی ارائه پشتیبانی مالی در صورت نیاز را از جمله شرح وظایف خود دانست و بیان کرد:‌ با توجه به مزیت اصلی کشور ایران در بهره‌مندی از منابع غنی نفت و گاز و همچنین موقعیت استراتژیک ایران در بازار عرضه و تقاضا در منطقه آسیا و خاورمیانه، شرکت کیان پترولیوم در راستای سیاست‌های اصل۴۴قانون اساسی و برنامه توسعه کشور، بر آن است منابع مالی خود را در زمینه صنعت نفت، گاز، پتروشیمی ، انرژی و شاخه های متنوع امور بازرگانی و خدماتی با سوددهی بالا و صیانت از محیط زیست، سرمایه گذاری و مدیریت کرده و نهایتا در جهت ایجاد ارزش افزوده و کارآفرینی برای نسل های آینده ایران، اقدام کند. وی آزادسازی و ارائه خدمات در حوزه مشاوره مالی و بازرگانی، آموزش نیروی انسانی، تبلیغات، بازاریابی و فروش محصولات شرکت‌های نفت و پتروشیمی تا سال١۴٠٢ را از جمله اهداف عالی این بنگاه عنوان کرد و افزود :‌ تلاش جهت گسترش حضور در بازارهای جهانی از طریق ارتقاء کیفیت محصولات و ارائه خدمات گسترده به مشتریان از دیگر اهداف اصلی این شرکت دانش بنیان در استان یزد است.دانشیان در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد:‌

رونق اقتصادی هر چه بیشتر کشور در راستای چشم‌انداز ۲۰ ساله، اشتغال‌زایی و کارآفرینی در حوزه نفت، افزایش صادرات غیر نفتی در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی،واردات تکنولوژی‌های نوین در صنعت نفت و پتروشیمی به کشور در جهت بهره‌وری کارآمدتر و کاهش خام فروشی از دیگر اهداف و استراتژی اجرایی این شرکت دانش بنیان در یزد است.

منبع : خبرگزاری ایسنا