8:30 – 16

  98-3535227500+

  info@kianpetroleum.com

کود-شیمیایی---کیان-پترولیوم
کود-شیمیایی—کیان-پترولیوم

کود شیمیایی چیست؟

کودهای شیمیایی ترکیباتی هستند که حاوی غلظت بالای مواد مغذی مورد نیاز برای رشد گیاه هستند. جدا از سه عنصر اصلی تشکیل دهنده ، کربن ، اکسیژن و هیدروژن ، گیاهان به مقدار قابل توجهی از مواد مغذی احتیاج دارند. این مواد مغذی به عنوان مواد مغذی اولیه ، مواد مغذی ثانویه و ریز مغذی ها طبقه بندی می شوند. به طور کلی صنعت کود در تولید مواد مغذی اولیه گیاهان مناسب برای کاربرد در خاک مشغول فعالیت است.

در کودشیمیایی ازت ، نیتروژن به عنوان نیتروژن آمونیوم مانند سولفات آمونیوم ، کلرید آمونیوم موجود است. نیترات ازت مانند نیترات کلسیم آمونیوم که در آن هم نیتروژن آمونیوم و هم نیترات وجود دارد و ازت آمید مانند اوره.

در کودهای فسفاتی ، فسفات به عنوان فسفات موجود مانند سوپر فسفات (SSP) ، سوپر فسفات سه گانه (TSP) موجود است. نیاز پتاسیم را می توان با موریات (کلرید پتاسیم) و سولفات پتاس برطرف کرد. براساس نوع ماده مغذی موجود ، کودها معمولاً گروه بندی می شوند. هنگامی که فقط یک ماده مغذی در کود شیمیایی موجود است ، به آن کود مستقیم گفته می شود ، در حالی که وقتی بیش از یک ماده مغذی وجود داشته باشد ، کود به عنوان کود پیچیده یا مختلط نامیده می شود.

از آنجا که کودشیمیایی مربوط به تولید مواد غذایی است ، رشد صنعت کود کاملاً مشهود و مورد نظر همه افراد ذینفع است. با این حال ، تولید کود شیمیایی با آلودگی محیط زیست همراه است و از نظر تاریخی شامل عملیات با راندمان پایین است. افزایش تولید کود می تواند به معنای تولید بیشتر آلاینده ها و انتشار آن به محیط باشد.

برای کنترل مؤثر در صنعت کود شیمیایی ، تعیین اقدامات کنترل مناسب ضروری است. در این فصل اطلاعات مفصلی در مورد فرآیند تولید ، تولید آلاینده ها ، اثر سمی آلاینده ها ، اقدامات کنترل control پیوند و پایان فرآیند ، وضعیت فعلی اقدامات کنترلی و همچنین ، توصیه هایی برای اجرای و همچنین پتانسیل کاهش زباله ارائه شده است.