8:30 – 16

  98-3535227500+

  info@kianpetroleum.com

کاربرد-وایت-اسپریت-kianpetroleum
کاربرد-وایت-اسپریت-kianpetroleum

وایت اسپریت

تولید این ماده عموما از طریق تقطیر نفت سفید (برش کروزن برج تقطیر نفت خام صورت می گیرد). این کار در برج های Batch صورت می گیرد. تقطیر کروزن سه برش هیدروکربنی ایجاد می کند که برش تقطیر ابتدایی آن به عنوان white spirit صفر شناخته می شود. این برش حدودا ۲۰ و بالاتر درصد ترکیب معطر (Aromatic) در ساختار خود دارد. برای تولید حلال هایی با ترکیبات آروماتیک کمتر می توان از فرآیندهای هیدروژناسیون استفاده کرد.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی حلال هایی از این دست با ۱% ترکیبات آروماتیک تولید می شود که به وایت اسپریت های بدون بو معروف هستند. این دسته از حلال ها برای کارهای هنری ایده آل هستند و در رقیق کردن رنگ ها بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. 

تینر

وایت اسپریت یا همان تینر روغنی از نمونه های بسیار مصرف از انواع تینر در صنعت می باشد. اگر از دست صنایعی هستید که به وایت اسپریت نیاز دارید تنها یکبار کافیست از ما وایت اسپریت مصرفی تان را خرید نمایید تا برای همیشه به جمع مشتریان همیشگی مان بپیوندید.درشرکت کیان پترولیوم تولید کننده وایت اسپریت با کیفیت رقابتی و صادراتی می باشیم و توانسته ایم با کیفیت بالای وایت اسپریت تولیدی مان این محصولات و انواع دیگر تینر را به کشور های دیگر صادرات نماییم.

کاربرد وایت اسپریت

این ماده به طور گسترده در تهیه ی رنگ ها مورد استفاده قرار می گیرد. هنرمندان از این ترکیب به عنوان جایگزینی برای ترپنتین به دلیل اشتعال پذیری و میزان سمیت کمتر آن, استفاده می کنند. همچنین این ترکیب در مصارف دیگری هم چون رنگ رزی پارچه, پاک کردن سطح فلزات, ساخت مبلمان, پولیش های کفش و کف زمین, فرمولاسیون پاک کننده های خشک,فرایند استخراج, صنایع لاستیک و تولید آسفالت مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده غیرخورنده و دارای پایداری شیمیایی است. 

در سال ۲۰۱۶ ارزش بازار جهانی وایت اسپریت چیزی در حدود ۵۳۶۰ میلیون دلار بوده است.  و پیش بینی می شود که این بازار تا سال ۲۰۲۳ , به طور میانگین سالانه ۵.۳% رشد داشته باشد و به بیش از ۷۶۷۱ میلیون دلار برسد. در سال ۲۰۱۶ بخش تینرهای رنگ, بیشترین میزان مصرف حلال ۴۰۲را در سراسر جهان داشته است. از این جهت گرید آروماتیک پایین این محصول که در بخش رنگ کاربرد دارد رشد بیشتری نسبت به سایر گریدها داشته است.

تقسیم بندی وایت اسپریت

به صورت کلی وایت اسپریت با توجه به درجه تقطیر ( طبق استاندارد ASTM-D86 ) و مقدار آروماتیک آن تقسیم بندی می شود.

از لحاظ کیفی وایت اسپریت( White Spirit ) با کیفیت دارای آروماتیک پائین و IBP130 – FBP 230  می باشد.

این حلال بی رنگ و دارای بوی ملایم می باشد.

از دیگر حلال های نفتی می توان به حلال های زیر اشاره نمود :

حلال ۴۰۲

حلال ۴۰۳

حلال ۴۱۰

حلال ویژه

وایت اسپریت نوع ۱ از هیدرودی سولفوریزاسیون نوع صفر بدست می آید. نوع ۲ نیز از استخراج آرواتیک ها با حلال صورت می گیرد که دارای ۱۳-۱۷% آروماتیک است. با فرآیند هیدروژناسیون نیز می توان نوع ۳ را تولید کرد که دارای کمتر از ۵% آروماتیک است و به عنوان وایت اسپریت بدون بو شناخته می شود. حلال ۴۰۲ وایت اسپریتی با حداکثر ۲۰%ترکیبات آروماتیک است. تقطیر عموما در ستون های بچ انجام می شود.

همکاری با شرکت های خارجی حاصل کیفیت بالای محصولات مان است و برای مجموعه مان نیز افتخاری بزرگ محسوب می شود.برای خرید وایت اسپریت می توانید با ما در شرکت کیان پترولیوم در ارتباط باشید و اطلاعات تکمیلی را دریافت نمایید.