8:30 – 16

  98-3535227500+

  info@kianpetroleum.com

پی-وی-سی-pvc-چیست؟

پلی وینیل کلراید

پلی وینیل کلراید که به زبان محاوره ای پلی وینیل یا وینیل گفته می‌شود.

نام ماده (فارسی) : پلی وینیل کلراید
نام ماده (انگلیسی) : Polyvinyl chloride
نام تجاری (فارسی) : پی وی سی
نام تجاری (انگلیسی) : PVC
سایر اسامی : اتیلن کلرو پلیمر، کلرواتین همو پلیمر، کلرواتیلن همو پلیمر، وینیل کلراید پلیمر

پلی وینیل کلراید را به اختصار PVC نیز می‌گویند. سومین پلیمر مصنوعی پلاستیکی (پس از پلی اتیلن و پلی پروپیلن) در جهان است. سالانه حدود ۴۰ میلیون تن PVC تولید می‌شود.

انواع PVC

صلب (گاهی اوقات به اختصار RPVC) و انعطاف پذیر.

فرم سخت PVC در ساخت و ساز برای لوله و در کاربردهای پروفیلی مانند درب و پنجره استفاده می شود.

از فرم سخت PVC در ساخت بطری های پلاستیکی، بسته بندی های غیر خوراکی، ورق های پوشش دهنده مواد غذایی و کارت های پلاستیکی (مانند کارت های بانکی یا عضویت) استفاده می شود. می توان آن را با افزودن نرم کننده ها نرم تر و انعطاف پذیرتر کرد که پرمصرف ترین آنها فتالات ها هستند. به این شکل، همچنین در لوله کشی، عایق کابل برق، چرم مصنوعی، کفپوش، علامت گذاری، صفحات گرامافون، محصولات بادی و بسیاری از کاربردها که جایگزین لاستیک می باشد، استفاده می شود. با پنبه یا کتان در تولید بوم استفاده می شود.

ویژگی های پی وی سی

کاربرد های PVC

• وینیل سایدینگ
• علامت مغناطیسی کارت‌ های هوشمند
• برش عمودی پنجره‌ ها
• صفحات گرامافون
• ساخت لوله، کانال و لوازم قابل نصب
• کیف‌ های ارزان قیمت
• پنجره‌ های بدون دید
• تولید لباس و لوازم خانگی نظیر پرده
• کف‌ سازی و ساختن سقف
• روکش سیم و کابل‌ های الکتریکی
• توپ‌ های بازی با وزن پایین

تاریخچه PVC

بیش از قرن بیستم، دو شیمیدان از شرکت گریشم الکترون آلمان تلاش کردند تا از پی‌ وی‌ سی در محصولات تجاری استفاده کنند، اما به دلیل بروز مشکلاتی در فرآیند تولید، سختی و شکنندگی پلیمر، تلاش‌ های آنان موفقیت‌ آمیز نبود. در سال ۱۹۲۶، والدو سیمون از طریق مخلوط کردن پی‌ وی‌ سی با افزودنی‌ های گوناگون توانست روشی برای نرم کردن این پلیمر پیدا کند و در نهایت به ماده انعطاف‌ پذیری رسید که مورد استفاده تجاری قرار گرفت.

این پلیمر به صورت یک جامد سفید در داخل یک فلاسک وینیل کلرید ظاهر شد که به مدت چهار هفته در قفسه ای دور از نور خورشید باقی مانده بود.در اوایل قرن بیستم، شیمیدان روسی ایوان اوسترومیسلنسکی و فریتز کلاته از شرکت شیمیایی آلمانی Griesheim-Elektron هر دو تلاش کردند از PVC در محصولات تجاری استفاده کنند، اما مشکلات در پردازش پلیمر سخت و گاهی شکننده تلاش آنها را ناکام گذاشت. Waldo Semon و شرکت B.F. Goodrich در سال ۱۹۲۶ روشی را برای پلاستیک سازی PVC با ترکیب آن با مواد افزودنی مختلف توسعه دادند. نتیجه یک ماده انعطاف‌پذیرتر و پردازش آسان‌تر بود که به زودی به استفاده تجاری گسترده‌ای دست یافت.

پی‌ وی‌ سی چگونه تولید می‌شود؟

پی‌ وی‌ سی نیز مانند پلی اتیلن و پلی پروپیلن، از جمله پلیمرهای پرمصرف محسوب می‌ شود. این ماده به‌ راحتی می‌ تواند با افزودنی‌ ها و نرم‌ کننده‌ ها ترکیب شده و ساختارهایی با ویژگی‌ های مختلف از آن تولید شود؛ از جمله فیلم‌ های نرم و انعطاف‌ پذیر تا قطعات سخت.

پی‌ وی‌ سی قیمت مناسب و نیز فرآیند پذیری بالایی دارد، از این رو کاربرد آن در حال افزایش است. pvc را می‌ توان با روش‌های اکستروژنی (برای تولید لوله، کابل، پروفیل، گرانول‌ سازی و ..)، پوشش‌ دهی دورانی (تولید توپ)، غوطه‌ وری(تولید دستکش) و روش‌ های معمول تزریقی-فشاری (جهت تولید قطعات فنی و پیچیده) تولید کرد.

شرکت بین المللی کیان پترولیوم بزرگ ترین صادر کننده مستقیم PVC و نماینده شرکت Kian Group در ترکیه ، به تهیه و تامین تمام محصولات بورس انرژی و بورس کالای ایران برای مصارف مختلف صنایع مبادرت نموده و با فروش محصولات بورس انرژی و بورس کالای ایران در رینگ بین الملل ضمن پاسخگویی به نیازهای مشتریان در بازارهای برون مرزی ، امکان ارائه انواع محصولات فولادی را به بازارهای داخلی و خارجی را با قیمت های رقابتی ایجاد کرده است که این نشانه پتانسیل بالای این شرکت در حوزه مقاطع فولادی از جمله میلگرد ، تیرآهن و ورق می‌باشد.

از آنجایی که یکپارچگی و هماهنگی در پاسخ به نیازهای متقاضیان داخلی و بین المللی از اصول مهم شرکت کیان پترولیوم در راستای حصول به رضایتمندی متقاضیان می باشد ؛ میتوانید درخواست خرید محصولات مورد نظر خود را از طریق لینک ذیل برای ما ارسال نمایید:

فرم درخواست خرید محصول

برای کسب اطلاعات بیشتر از آخرین و جدیدترین اطلاعیه عرضه ها با کارشناسان فروش ما در داخل ایران و خارج از ایران در ارتباط باشید.

دفتر ایران : ۰۰۹۸۳۵۳۵۲۲۷۵۰۰ – ۰۰۹۸۹۱۲۰۵۲۵۶۵۸

دفتر ترکیه : ۰۰۹۰۵۳۸۷۴۴۵۸۶۹

ایمیل : export@kianpetroleum.com