8:30 – 16

  98-3535227500+

  info@kianpetroleum.com

پیش بینی اوپک

پس از آنکه اوپک پیش بینی تقاضای خود را کاهش داد و آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد که بازار هنوز بیش از حد عرضه شده است ، قیمت نفت برای روز دوم روز جمعه کاهش یافت و از بالاترین سطح یک ساله عقب نشینی کرد.

هر بشکه نفت برنت ۳۹ سنت یا ۰.۶٪ کاهش یافت و به ۶۰.۷۵ دلار رسید ، که نیم درصد کاهش در جلسه قبلی داشت. رویترز گزارش داد ، نفت آمریکا پس از افت ۰.۸ درصدی در روز پنج شنبه ، ۴۴ سنت یا ۰.۸٪ کاهش یافت و به ۵۷.۸۰ دلار رسید.

هر دو معیار در روز چهارشنبه در بالاترین سطح خود از ژانویه ۲۰۲۰ پس از یک رکورد تقریباً منفی متوالی در روز ، بسته شدند.

طی اواخر ، اوپک و سایر تولیدکنندگان گروه موسوم به OPEC + ، تولید نفت در حالی افزایش یافته است که عربستان سعودی نیز قول کاهش یک جانبه تولید را در ماه جاری داده است.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت گفتند : تقاضای نفت در سراسر جهان در سال ۲۰۲۱ با سرعت بیشتری بهبود می یابد.

پیش از این ، آژانس بین المللی انرژی گفته بود که عرضه نفت هنوز در سطح جهانی از تقاضا پیشی می گیرد ، اگرچه انتظار می رود واکسن های Covid-19 به تقاضای بهبودی کمک کنند.

طبق اطلاعات اداره اطلاعات انرژی ، ذخایر نفت خام ایالات متحده هفته گذشته به طور غیر منتظره ای کاهش یافت و بیش از ۶ میلیون بشکه کاهش یافت ، زیرا پالایشگاه ها تولید خود را به سطح قبل از همه گیری افزایش دادند.

تحلیلگران در نظرسنجی رویترز افزایش نزدیک به ۱ میلیون بشکه را پیش بینی کرده بودند.

با این وجود ، موجودی بنزین بیش از حد انتظار افزایش یافت و در هفته گذشته ۴.۳ میلیون بشکه افزایش یافت ، در حالی که پیش بینی افزایش ۱.۸ میلیون بشکه ای است.

تقاضای بنزین طی چهار هفته گذشته ۱۰ درصد کمتر از مدت مشابه سال قبل است.