8:30 – 16

  98-3535227500+

  info@kianpetroleum.com

صنعت نفت در جهان شامل شرکت‌هایی می‌باشد که از طرق اکتشاف٫ استخراج، تصفیه، تأمین و توزیع فرآورده‌های نفتی به طیف وسیعی از مابقی صنایع تا آنجایی که فکر انسان می‌رسد خدمات و محصولات ارائه می‌دهند. از صنعت‌های مکانیکی گرفته تا درمانی.
نفت یک منبع انرژی تجدید ناپذیر با ارزش بالا در زمینه‌های مختلف است.
یکی از نکات قابل توجه در صنعت نفت این است که نوسانات و افزایش و پایین آمدن ارزش نفت بازار را تا حدودی توسط خود صنعت‌گران و سیاست‌‌مداران تعیین می‌شود.
پس عملکرد این صنعت یکی از جنبه‌هایی است که تعیین کننده رشد یا سقوط این صنعت نیز می‌باشد.
این صنعت نوعی از صنعت می‌باشد که عملکرد و ارزش مثبت مداوم و مستمری نمی‌تواند داشته باشد.
عمده این امر به دلایلی مانند تجارت کشورها، دولت و سیاست‌های منطقه‌ای خاص هر سرزمین و جمعیت فاکتورهای تعیین کننده قیمت‌های نفت است.

صنعت نفت پس از یک دوره اوج و فرود بزرگ، با افزایش قیمت دوباره در بسیاری از کشورها روند مثبت و صعودی را نشان داده است.
قیمت نفت خام و فعالیت‌های استخراجی پالایشگاه‌ها نیز افزایش یافته است.

این ماده یک کالای اساسی در زمینه انرژی و برای تولید مواد دیگر حیاتی و مواد شیمیایی است به ویژه هنگامی که در ۵۰ سال اخیر اهمیت این ماده٫ فراتر از مبحث کاربردی آن در صنایع مختلف رفته است.
جایگاه خود را در اقتصاد جهان و کشورها نیز پیدا کرد. اساساً نفت بیش از ۳۰٪ از کل انرژی اولیه جهانی را تامین می‌کند.
در میان کشورهای تولیدکننده و صادر کننده نفت٫ ایالات متحده آمریکا در صدر کشورهای مصرف کننده حداکثر فرآورده‌های نفتی می‌باشد. در میان لیست کشورهای مختلف٫ کشور چین بعد از آمریکا در مصرف عمده نفت رتبه‌ی دوم را به خود اختصاص داده است.
با افزایش تولید نفت خام و جایگاه مهم آن در صنعت و اقتصاد٫ انتظار می‌رود پالایشگاه‌های نفت با مقررات جدید دولت که برای افزایش استفاده از سوخت های تجدیدپذیر و سازگار با محیط زیست طراحی شده‌اند، مخالفت کنند.
دلیل اصلی وضع این قوانین و محدودیت‌ها٫ فرسودگی منابع طبیعی غیر تجدیدپذیر مانند بنزین و روغن و نفت است و این مقررات رشد درآمد نفت را در سالهای آینده محدود می‌کند.

روند فعلی در بازار نفت
در سراسر جهان، کشورهایی که از فرآورده های نفتی در انواع و اشکال مختلف استفاده می‌کنند، از طریق فرایند حفاری چاههایی تولید می شوند و همیشه کارشناسان زمین شناسی و محیط زیست نظارت بر نحوه برداشت این ماده‌ی مهم و حیاتی برای انسان دارند.

منبع انرژی دارای بسیاری از کاربردهای مهم بازار است که مهم‌ترین کصارف از آن به عنوان بنزین یا مازوت یاد می‌شود.

علاوه بر دو مورد ذکر شده، همچنین انواع مختلف روغن،سوخت جت ، گازوئیل ، نفت سفید ، گاز مایع (LPG) ، گوگرد ، اسید سولفوریک ، موم و کک نفتی برای اهداف‌های مختلفی در صنایع استفاده می شود و در سال ۲۰۲۰ که گذشت شاهده افت و خیز بی سابقه در این صنعت بودیم، پس از ۱۸ سال ایالت متحده قیمت منفی و زیر صفر را تجربه کرد و دیگر نقاط جهان نیز با ظهور ویروس کرونا وارد مرحله تازه‌ای شدند. استراتژی بسیاری از شرکتهای نفتی این می‌باشد که فعالیتهای اکتشافی در آبهای عمیق خلیج مکزیک را گسترش دهند زیرا فن آوری حفاری در شرایط سخت آبهای عمیق نیز وجود دارد و در حال توسعه می‌باشد.

منبع خبر: marketresearchreports