بازاریابی و بازرگانی محصولات پتروشیمی و پالایشگاهی

تأمین محصولات پتروشیمی و پالایشگاهی مورد نیاز بخش های مختلف صادرات از مهم‌ترین پارامترها در تحلیل‌های اقتصادی مربوط به شرکت کیان پترولیوم است زیرا بخش بزرگی از دامنه کاری آنها به این داده وابسته است. در اقصی نقاط جهان بسته به منطقه جغرافیایی و نحوه طراحی و ساخت مجوعه تولیدی-فرآوری، شرایط مختلفی برای تولید محصولات پتروشیمی-پالایشگاهی وجود دارد و با توجه به انعطاف‌پذیری بالای صنعت پتروشیمی – پالایشگاهی در مقایسه با دیگر صنایع پایه، می‌توان بازه بزرگی از انواع محصولات تولیدی را تعریف کرد.
توانایی تأمین محصولات صادراتی مجتع های پتروشیمی-پالایشگاهی کشورهای تولیدکننده برای شرکت های تجاری و شرکت های دولتی در کشورهای اروپایی و حوزه شرق و جنوب شرق آسیا و همچنین کشورهای نیازمند به این محصولات مانند هند، پاکستان و افغانستان را دارا می باشد.

عمده ترین تأمین منابع شرکت کیان پترولیوم از مجموعه شرکت های وابسته به این شرکت می باشد که از کشورهایی نظیر ایران، عراق، روسیه و کشورهای حوزه خلیج فارس و برخی کشورهای دیگر صورت می گیرد.
لیست محصولات قابل تأمین و تولیدی این شرکت شامل طیف وسیعی محصولات هیدروکربنی را شامل می شود که علت این تنوع بالای محصولات بخاطر مجموعه شرکت های زیاد تحت قرارداد ایرانی و شرکت های بزرگ و متوسط بین المللی می باشد که این نشانه پتانسیل های بالای این شرکت در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی می باشد.همچنین این شرکت آمادگی تأمین محصولات خام،تولیدی و فرآوری بصورت تک محموله و یا قراردادهای بلند مدت جهت تأمین خوراک و یا سوخت های با استاندارد بالا و یا تولید سوخت با آنالیز های درخواستی را دارا می باشد.


با توجه به قیمت پایین نفت خام و فرآورده های خام مشابه،این شرکت امکان تأمین و تهیه فروش نفت خام بصورت بلند مدت با روش های پرداخت مرحله ای از طریق گذاشتن تضمین های بین المللی مهیا می باشد.

شرکت کیان پترولیوم نیرویی فعال برای تأمین محصولات این بخش از صنعت می باشد که با ارتباط مستقیم با واحدهای تولیدی و فرآوری مرتبط با بخش دولتی و خصوصی صنعت نفت و گاز این کشورها،با افزایش امکان صادرات محصولات تولیدی ،کمک به رشد و توسعه اقتصادی و افزایش فرصت های شغلی در اجرای این منطق حرکت می کند.


لیست محصولات قابل تأمین این شرکت در زیر آماده است،لازم به ذکر است تمامی محصولات ذکر شده قابلیت تحویل در تمامی بنادر امن دنیا(ASWP) هستند و قیمت نهایی آنها بروز بوده و وابسته به تناژ درخواستی،نحوه پرداخت و دوره تحویل می باشد:

 

LIST OF PRODUCTS:

Crude Oil:
IRAN, IRAQ, NIGERIA & IRAQ KURDISTAN
BLCO, RLCO, FLCO

Light and Heavy Hydrocarbon:
MDO, MGO, LSMGO, ULSMGO, AGO

Mazut:
M100, M180, M280, M380

Gas Oil:
D2, D6, L.62

Gasoline:
A 92, A86, A96

Base Oil:
SN150, SN300, SN 500, SN600, SN900, SN1200

Gas:
LNG, LPG, CNG
S500, S400, S300

Bitumen:
۱۰-۲۰, ۲۰-۳۰, ۳۰-۴۰, ۴۰-۵۰, ۵۰-۶۰, ۶۰-۷۰, ۷۰-۱۰۰, ۶۰-۸۰, ۱۵-۱۱۵, ۲۵-۸۵, ۴۰-۸۵, ۸۰-۱۰۰, ۱۰۰-۱۵۰, ۱۶۰-۲۲۰, MC-3000, Gilsonite, 250-330, CCS1, CMS2, CRS1, CRS2, MC-30, MC-70, MC-250, MC-800

Alcohol:
Methanol, Ethanol

Miscellaneous:
Urea, MTBE, Adblue

Polymers:
ABS, HIPS, EPS, PP, PE, PPPIPE, E/P, LLDPE, LDPE, HDPE

Solvents:
۴۰۱, ۴۰۲, ۴۰۳, ۴۰۴, ۴۰۵, ۴۰۶, ۴۱۰

Jet Fuel:
A1, A2, B, TS1

در حال حاضر از اولویت ما، افزایش صادرات محصولات نفت،گاز و پتروشیمی ایران است اما محصولات پتروشیمی و پالایشگاهی سایر کشورهای تولیدکننده نفت نیز قابل تأمین می باشند.
در ایران بر اساس آمار رسمی منتشر شده وزارت نفت ایران مجموع ذخایر استحصال شدنی نفت خام و میعانات گازی آن بیش از ۱۵۴٫۸ میلیارد بشکه برآورد می‌شود. که این میزان ۱۰ درصد میزان نفت موجود در جهان محسوب می‌شود و با توجه به امنیت بالای کشور ایران نسبت به دیگر کشورهای نفتخیز،ایران یکی از بهترین گزینه ها برای خریدهای بلند مدت محصولات نفتی است.


لذا استراتژی بازرگانی در صنعت نفت،گاز و پتروشیمی توسط شرکت کیان پترولیوم بدین شرح است:

  • تحویل بموقع محصول درخواستی.
  • پوشش دادن تحویل محصول درخواستی مشتریان بین المللی در تمامی بنادر امن دنیا.
  • معرفی محیط امن صنعت نفت،گاز وپتروشیمی ایران برای خرید های بلند مدت.
  • تأمین محصولات با کمترین قیمت های بازارهای جهانی.
  • کمک به رونق اقتصادی.
  • تسهیل شرایط پرداخت.
  • معرفی مجموعه های پتروشیمی-پالایشگاهی آماده همکاری بصورت بیع متقابل(Buy Back)
     
    تمامی شرکت های تجاری و اشخاص حقوقی بین المللی و ایرانی علاقه مند و واجد شرایط خرید محصولات صنعت نفت،گاز و پتروشیمی جمهوری اسلامی ایران و کشورهای نامبرده شده می توانند از طریق وب سایت شرکت درخواست های خود را ارسال کنند ،لازم به ذکر است جهت ثبت درخواست های نهایی شده باید همراه با مدارک زیر باشد و به هرگونه درخواست بدون مدارک احراز صلاحیت،پاسخ داده نخواهد شد:
  1. ارسال درخواست رسمی با سربرگ.
  2. ارائه رزومه کاری .
  3. ارائه اساسنامه برای اشخاص حقوقی و ارائه پاسپورت با حداقل مدت انقضاء ۶ ماه برای اشخاص حقیقی.
  4. ارائه مدرک بانکی معتبر مبنی بر توانایی خرید محصول درخواستی.