8:30 – 16

  98-3535227500+

  info@kianpetroleum.com

مجتمع-پالایشگاه-پاراگوانا-kianpetroleum
مجتمع-پالایشگاه-پاراگوانا-kianpetroleum

مجتمع پالایشگاه پاراگوانا

مجتمع پالایشگاه پاراگوانا ، (به اسپانیایی: Centro de Refinación de Paraguaná) پالایشگاه نفت مستقر در پونتو فیجو، ونزوئلا است ، که متعلق به شرکت پترولئوس دی ونزوئلا می‌باشد.

پالایشگاه پاراگوانا که در سال ۱۹۴۹ فعالیت خود را آغاز نموده، هم‌اکنون با ظرفیت تولید نفت خامی معادل ۹۴۰٫۰۰۰ بشکه در روز، به‌عنوان سومین پالایشگاه جهان، شناخته می‌شود. این مجتمع پالایشی، از سه پالایشگاه بنام‌های پالایشگاه اوای، پالایشگاه کادون و پالایشگاه گرانده تشکیل شده است.

دومین پالایشگاه بزرگ جهان

مرکز پالایشگاه پاراگوانا ونزوئلا دومین پالایشگاه بزرگ جهان با ظرفیت ۹۵۵ هزار بشکه در روز است. ویژگی و بزرگی این مجتمع پالایشگاهی به دلیل ادغام و قرار گرفتن چهار مجتمع پالایشگاهی در کنار یکدیگر است. پالایشگاه های کاردون، گرنده، باجو و آمویی این مرکز پالایشگاهی را تشکیل می دهند.

این مجتمع پالایشگاهی به تدریج از سال ۱۹۴۹ ساخته شد و هم اکنون بیش از ۵۰ درصد نیاز کشور ونزوئلا را تامین می کند انفجار مخزن شماره ۲۳ این مرکز پالایشگاهی و کشته شدن ۲۵ نفر در آن مهمترین خبر این پالایشگاه در چند سال اخیر بوده است.

شرکت کریول پترولیوم

پالایشگاه نفت خام آموی ونزوئلا در سال ۱۹۵۰ میلادی به وسیله شرکت آمریکایی کریول پترولیوم تاسیس شد و فعالیت خود را با ظرفیت پالایش روزانه ۶۰ هزار بشکه آغاز کرد و هم اکنون ظرفیت پالایش این پالایشگاه به ۶۴۵ هزار بشکه در روز رسیده است.

پالایشگاه آموی که به وسیله شرکت ملی نفت ونزوئلا اداره می شود، در سال های اخیر بارها با حوادث این چنینی رو به رو بوده که بر تولید و روند توسعه این پالایشگاه تاثیر منفی داشته است.

در سال ۲۰۰۵ میلادی ۶ حادثه در پالایشگاه آموی ونزوئلا رخ داد که در پی انفجاری در نوامبر ۲۰۰۵ پنج نفر از کارگران این پالایشگاه کشته و ۲۰ نفر زخمی شدند، همچنین در سال ۲۰۰۶ این پالایشگاه با پنج حاثه رو به رو بود که در یکی از این حوادث در اثر یک انفجار دیگر سه نفر کشته و پنج نفر زخمی شدند.

شرکت نفت دولتی ونزوئلا تولید بنزین در پالایشگاه کاردون با ظرفیت ۳۱۰ هزار بشکه در روز را آغاز کرد. این کشور عضو اوپک به شدت از کمبود سوخت رنج می برد.

 کاردون تنها پالایشگاهی است که در حال حاضر در ونزوئلا بنزین تولید میکند. بیشتر شبکه پالایشگاهی ونزوئلا با ظرفیت ۱.۳ میلیون بشکه در روز پس از سالها کمبود سرمایه گذاری و عدم سرویس و نگهداری متوقف شده و تحریم های آمریکا بر شرکت نفت دولتی ونزوئلا واردات بنزین این کشور را هم مختل کرده است.