8:30 – 16

  98-3535227500+

  info@kianpetroleum.com

قیمت-جهانی-گاز-کیان-پترولیوم

پس از تجربه کردن پایین ترین سطح قیمت گاز در تاریخ یعنی در اواسط سال ۲۰۲۰ ، قیمت جهانی گاز با افزایش ۴-۱۰ برابری روبه رو شد.
قیمت های بالاتر از حد باید تعدیل شود ، اما مورگان استنلی همچنان بر روی درخواست خود برای بازیابی چند ساله LNG با کمبود عرضه تا سال ۲۰۲۳ اصرار می‌کند. او معتقد است تا دوسال دیگر نوسانات بیشتری خواهیم داشت و این ممکن است حتی فرصت‌هایی برای افزایش تقاضا به وجود اورد‌.

قیمت جهانی گاز

پس از سقوط قیمت ۵۰ درصدی در سال ۲۰۱۹ و همچنین کاهش ۶۰ درصدی بیشتر تا ابتدای سال ۲۰۲۰ ، وقت آن بود که جهشی رخ دهد. از آن زمان به بعد ، علاوه بر گاز قیمت بنزین نیز افزایش چشمگیری داشته است.
قیمت های این فرآورده در اروپا (TTF) بیش از چهار برابر افزایش یافته در حالی که LNG آسیایی (JKM) بیش از ۱۰ برابر افزایش یافته است و به بالاترین رکورد خود دست پیدا کرد.

طبق گفته مورگان استنلی ، تقاضا دو برابر سریعتر از عرضه در حال رشد است و بهبودی می‌تواند باشد که در سال اخیر جبران شود. COVID-19 بسیاری ازبازارهای جهانی رابه شدت تغییر و تحول داده و باعث بازنگری نهادها در چشم انداز خود شده‌اند.
صنعت نفت و گاز از این قاعده مستثنی نبوده‌اند. طی سال گذشته ، انتظارات ما از کل عرضه برآورده نشده است.
در حالی که تقاضا بسیار دچار نوسان و قابل انعطاف بوده است.
یک چرخه افزایش قیمت چند ساله جدید به احتمال زیاد آغاز شده است. این بازار قرار است تا سال ۲۰۲۲ به تعادل قیمتی خود بازگردد تا اینکه در سال ۲۰۲۳ با کمبود عرضه مواجه نشود.