8:30 – 16

  98-3535227500+

  info@kianpetroleum.com

تاثیر فلوکولانت روی مواد

فلوکولانت: (Flocculant) یک ترکیب شیمیایی است که ذرات جامد موجود در آب را جداسازی می کند. فلوکولانت ها خود به دو دسته ی کلی آلی و معدنی تقسیم می شوند. از نمونه های معدنی این لخته ساز ها می توان به ترکیبات آلومینیوم و یا آهن اشاره نمود. در سال های اخیر به دلیل اثبات اثرات منفی نوع معدنی این مواد بر سلامتی ( به دلیل افزایش یون های معدنی موجود در آب)  از آن ها کمتر استفاده می شود و نوع آلی این مواد جایگزین انواع معدنی گردیده است ولی در اغلب موارد از نوع خنثی و یا آنیونی برای عملیات تصفیه ی آب استفاده می نمایند.

 بسته به خواص موجود، فلوکولانت ها به سه دسته ی ۱. آنیونی ۲. کاتیونی و ۳. خنثی طبقه بندی شده اند.


فلوکولانت
کاتیونی :


فلوکولانت کاتیونی، یا پلی الکترولیت کاتیونی گروه‌های دارای بار مثبت را نگه می‌دارند که برای خنثی سازی مولکول‌های رنگی معلق با بار منفی اهمیت دارند. به طور کلی در ساختار پلیمری نوع کاتیونی ، گروه‌های فسفونیوم، آمونیوم وسولفونیوم وجود دارد که دارای بار مثبت است. علاوه بر آن، به دلیل زنجیر نسبتاً طولانی پلیمرها با تراکم بار متوسط، ایجاد پل بین ذرات مکانیزم مکمل خواهد بود.


فلوکولانت
آنیونی :


این
فلوکولانت دارای بار منفی هستند که نسبت به لامپ‌های کاتیونی سمی برای محیط زیست مناسب نیستند. فرمول‌های آنیونی اختصاصی اغلب برای نفی تأثیرات سمی منعقدکننده‌های کاتیونی استفاده می‌شوند. Clearflow لخته سازهای آنیونی را به صورت گرانول (فلوکولانت پودری)، مایع و ژل ارائه می‌دهد.


فلوکولانت
خنثی :


فلوکولانت خنثی نوع دیگری از منعقدکننده ها هستند که فاقد بار هستند یا به بیان دیگر دارای بار خنثی هستند. از اصلی‌ترین پلی اکریل آمیدهای خنثی می‌توان پلی آکریل آمید و پلی اتیلن اکساید را نام برد.

کاربرد های فلوکولانت  


• عملیات معدن
• صنایع استخراجی
• مواد شیمیایی
• دارویی
• مواد غذایی و نوشیدنی
• نساجی
• چرم
• حفاری نفت و گاز
• بازیافت جامدات
• آب آشامیدنی
• فاضلاب شهری
• فلوکولانت زغال سنگ (در فرآیند زغالشویی)

                                 فلوکولانت آنیونیک ۵۶AKTAFLOC A

فلوکولانت۵۶ A کوپلیمر آکریل آمید و اکریلیک اسید با وزن مولکولی متوسط و ساختار زیر می باشد.

این ماده پلیمری که بصورت پودر سفید رنگ شکری عرضه می شود را می توان جهت رسوب دادن ذرات معلق موجود در پساب های مواد معدنی درصد بالا از ناخالصی های رسی مورد استفاده قرار داد. وزن مولکولی بالای این ماده پلیمری (۱۳ تا ۱۸ میلیون گرم بر مول) همراه با درصد بالای گروههای آنیونی (۲۰ تا ۲۵ درصد) در آن باعث جذب ذرات به زنجیره های پلیمری و در نتیجه تشکیل لخته های سنگین که به سادگی ته نشین می شوند شده و با سرعتی زیاد ذرات معلق در آب را ته نشین می نماید.

کاربردها :
– در شفاف سازی و بازیافت پساب عملیات فراوری سنگهای معدنی آهن، مس، طلا، آلومینا، اورانیوم و …
– در تصفیه و شفاف سازی پساب کارخانجات ماسه شوئی و ذغالشوئی
– در شفاف سازی و بازیافت پساب کارخانجات سنگ بری و تهیه سنگ های ساختمانی
– در فرایند باز یافت آب کارخانجات کاشی و سرامیک ، موزائیک سازی و تولید لوله های آزبست و سیمانی

روش استفاده :

مقدار نیم کیلو گرم پودر فلوکولانت  ۵۶A را وزن نموده و به آرامی به ظرفی از آب که حدود یکصد لیتر حجم دارد همراه با هم زدن کامل اضافه کنید. در هنگام ریزش پودر فلوکولانت در آب دقت نمائید که این کار را بسیار آرام و به گونه ای انجام دهید که ذرات پودر فلوکولانت بر سطح آب پخش شود و به هیچ وجه چسبندگی بین ذرات اتفاق نیفتد.

معمولا یک ساعت طول می کشد تا ذرات فلوکولانت به خوبی در آب حل شود ولی در صورتی که به هم زدن محلول بصورت مداوم مقدور نیست می توانید محلول را به حال خود گذارده و در طول روز فقط چند بار توسط یک هم زن دستی آن را به هم بزنید تا هیچ ذره جامدی در آن دیده نشود. پس از حل شدن کامل پودرها در آب، محلولی کش دار بدست می آید که می توانید بصورت قطره قطره از طریق یک ظرف شیردار به مسیر آب-گل اضافه نمایید.
حتی می توانید مقدار کمتر از نیم کیلو گرم فلوکولانت را حل کنید که هر چقدر مقدار فلوکولانت کمتر باشد، حل شدن آن نیز ساده تر و سریعتر اتفاق می افتد. مقدار قطرات فلوکولانت که به جریان آب – گل اضافه می شود را می توانید با نگاه کردن به کیفیت آب – گل و شفافیت آن در حوضچه ته نشینی تنظیم نمایید. بهتر است مقدار ریزش قطرات فلوکولانت حل شده را ابتدا در کمترین مقدار ممکن تنظیم کنید و سپس با مشاهده کیفیت آب – گل در حوضچه ته نشینی مقدار آن را در صورت لزوم بیشتر نمایید. فلوکولانتی که در آب حل می کنید را لازم است حداکثر در مدت سه روز مصرف نمایید چون ماندن محلول آماده فلوکولانت بیش از سه روز مقدار مصرف آن را کمی افزایش می دهد
.

بسته بندی و ماندگاری :

فلوکولانت ۵۶-A در بسته بندی های بیست و پنج کیلوگرمی بصورت وکیوم شده در کیسه پلی اتیلنی که خود در داخل کیسه پلی پروپیلن روکش دار قرار گرفته شده است عرضه می شود. مدت پایداری محصول در شرایط نگهداری در انبار (دمای معمول) و بصورت باز نشده، تا دو سال پس از تاریخ تولید می باشد.

A-56 آنالیز فلوکولانت آنیونیک   

پودر گرانولی سفیدشکل ظاهری
۱۵۰ – ۲۰۰ cpویسکوزیته محلولی با غلظت ۰.۱ %
۷۰۰ – ۸۰۰ cpویسکوزیته محلولی با غلظت ۰.۳ %
 0.1 %>محتوای نامحلول
۱۳ – ۱۸وزن مولکولی x۱۰〗^۶ g/mol
۲۰ – ۲۵میزان آنیون ( ( %
£  دقیقه ۶۰زمان حل شدن در آب ۲۵ °C
۰.۶دانسیته        g/cm^3
۶ – ۷ 0.1 %محلول  PH

فلکولانت آنیونیک ۲۶AKTAFLOC A


فلوکولانت ۲۶ Aدارای پایه کوپلیمر آکریل آمید و اکریلیک اسید با ساختار زیر       می باشد.

این ماده پلیمری که بصورت پودر سفید رنگ عرضه می شود را می توان جهت رسوب دادن ذرات معلق در آب و پسابهای صنعتی مورد استفاده قرار داد. وزن مولکولی بسیار زیاد این ماده پلیمری همراه با درصد آنیونی بودن آن باعث جذب ذرات به زنجیره های پلیمری و در نتیجه تشکیل لخته های سنگین که به سادگی ته نشین می شوند شده و با سرعتی زیاد ذرات معلق در آب را ته نشین می نماید.

کاربردها:


در شفاف سازی و بازیافت پساب عملیات فراوری سنگ آهن، مس، طلا، آلومینا، اورانیوم و ..
– در تصفیه و شفاف سازی پساب کارخانجات ذغال شونی
– در کارخانجات تولید فولاد به روش احیاء مستقیم جهت بازیافت آب در فرایند شستشوی هوا
– در جداسازی ذرات معلق از پسابهای شهری و همچنین پساب واحدهای رنگرزی و چاپ و تکمیل پارچه – در بازیافت آب کارخانجات ماسه شوئی
– در شفاف سازی و بازیافت پساب کارخانجات سنگ بری و تهیه سنگهای ساختمانی
– در فرایند بازیافت آب کارخانجات کاشی و سرامیک ، موزائیک سازی و تولید لوله های آزبست و سیمانی
– در تصفیه پساب حاصل از فرایندهای حفاری چاههای عمیق خصوصا در میدانهای نفتی


روش استفاده :

مقدار نیم کیلو گرم پودر فلوکولانت ۲۶-A را وزن نموده و به آرامی به ظرفی از آب که حدود یکصد لیتر حجم دارد همراه با هم زدن اضافه کنید. معمولا یک ساعت طول می کشد تا ذرات فلوکولانت به خوبی در آب حل شود ولی در صورتی که به هم زدن محلول بصورت مداوم مقدور نیست می توانید محلول را به حال خود گذارده و در طول روز فقط چند بار توسط یک هم زن دستی آن را به هم بزنید تا هیچ ذره جامدی در آن دیده نشود. پس از حل شدن کامل پودرها در آب، محلولی کش دار بدست می آید که می توانید بصورت قطره قطره از طریق یک ظرف شیردار به مسیر آب – گل اضافه نمایید. حتی می توانید مقدار کمتر از نیم کیلوگرم فلوکولانت را حل کنید که هر چقدر مقدار فلوکولانت کمتر باشد، حل شدن آن نیز ساده تر و سریعتر اتفاق می افتد.

مقدار قطرات فلوکولانت که به جریان آب-گل اضافه می شود را می توانید با نگاه کردن به کیفیت آب گل و شفافیت آن در حوضچه ته نشینی تنظیم نمایید. بهتر است مقدار ریزش قطرات فلوکولانت حل شده را ابتدا در کمترین مقدار ممکن تنظیم کنید و سپس با مشاهده کیفیت آب – گل در حوضچه ته نشینی مقدار آن را در صورت لزوم بیشتر نمایید.
فلوکولانتی که در آب حل می کنید را لازم است حداکثر در مدت سه روز مصرف نمایید چون ماندن محلول آماده فلوکولانت بیش از سه روز مقدار مصرف آن را کمی افزایش می‌دهد.


A-26 آنالیز فلوکولانت آنیونیک

پودر گرانولی سفیدشکل ظاهری
۱۵۰ – ۲۰۰ cpویسکوزیته محلولی با غلظت ۰.۱ %
۷۰۰ – ۸۰۰ cpویسکوزیته محلولی با غلظت ۰.۳ %
 0.1 % >محتوای نامحلول
۱۶ – ۱۸وزن مولکولی x۱۰〗^۶ g/mol
۱۰ – ۱۵میزان آنیون ( ( %
£  دقیقه ۶۰زمان حل شدن در آب ۲۵ °C
۰.۶۲دانسیته        g/cm^3
۶.۵ 0.1 %محلول  PH

  چین Tianrun  آنالیز فلوکولانت

Product codeA756
Charge densityHigh
Molecular weightMiddle
Chemical NameAnionic Polyacrylamide Polyelectrolyte / Flocculant
AppearanceOff-White Granular Powder
Solid Content۸۹ % min
Specific Gravity at 25°C۱.۰۱-۱.۱
Active Content۱۰۰ %
PH (1 % aqua solution)۶-۹