8:30 – 16

  98-3535227500+

  info@kianpetroleum.com

صادرات-قیر-6070

قیر چیست ؟

قیر یک ماده سیاه رنگ و خمیری شکل و از مشتقات نفت می باشد که کاربری های بسیار فراوانی در جاده سازی، آسفالت، ایزوگام و عایق داشته و دارای انواع و گریدهای مختلفی می باشد که با توجه به مشخصات فیزیکی منحصر به فرد آن در صنایع مختلفی کاربرد دارد. این ماده به عنوان یک هیدروکربن از رنگ های سیاه تا قهوه ای رنگ متغیر می باشد و به راحتی در تتراکلراید کربن و سولفید کربن به شکل محلول در می آید.

قیر در دمای محیط به شکل جامد و با افزایش دما به شکل خمیری شکل و مایع در می آید. از دلایل وجود انواع قیر به وجود دو خاصیت شایان ذکر در این ماده شامل نفوذ پذیری و چسبندگی آن می توان اشاره کرد.

مشخصات قیر

درجه نفوذ

در آزمایشگاه جهت تعیین سختی آن، درجه نفوذ آن اندازه گیری می شود. در این روش یک سوزن با بار ۱۰۰ گرم در مدت ۵ ثانیه با دمای ۲۵ درجه سانتی گراد داخل می گردد و میزان نفوذ به میزان دهم میلی متر اندازه گیری می شود. هرچه میزان نفوذ کمتر باشد قیر سخت تر خواهد بود.

درجه اشتعال

دمایی که در آن با نزدیک شدن به این دما باعث اشتعال گازهای متصاعد آن می شود را درجه اشتعال می گویند و حداکثر میزانی که می توان آن را گرم کرد به دمای اشتعال آن محدود می گردد.

گرانروی

هرچه روان بودن آن کمتر باشد، خواص جامد آن بیشتر می باشد. شایان ذکر می باشد که در دماهای بالاتر روانی این ماده کمتر بوده و این خاصیت در آزمایشگاه با استفاده از دستگاه سی بولت فیورل اندازه گیری می گردد.

شکل پذیری

خاصیت شکل پذیری آن به میزان افزایش طول آن در آزمایشگاه زمانی که آن را با سطح مقطع ۱ سانتی متر مربع را با سرعت ۵ سانتی متر/دقیقه بکشیم و قبل از پاره شده می گویند.

افت وزنی

افت وزنی در قیر حاصل از تبخیر ترکیبات نفت و روغن های موجود در آن می باشد. این خاصیت نیز از مشخصه های حائز اهمیت آن می باشد به نحوی که در آون تا دمای ۱۶۳ درجه سانتی گراد و در مدت ۵ ساعت قابل اندازه گیری می باشد.

درجه نرمی

دمایی می باشد که در آن با رسیدن به این دما از جامد به صورت روان در می آید. هرچه میزان درجه نرمی آن بالاتر باشد حساسیت کمتری از خود نسبت به دما نشان می دهد و درجه نرمی در اغلب آن ها مابین ۶۰ الی ۷۰ درجه سانتی گراد می باشد.

درجه خلوص

میزان ناخالصی برجای مانده حاصل از انحلال نمونه ای از آن در حلال سولفور کربن یا تتراکلرو کربن درجه خلوص نامیده می شود.

قیر ۶۰۷۰

قیر شل ۶۰۷۰ ازجمله مهمترین و پر متقاضی ترین محصولات می باشد. این نوع از قیر به صورت عمده در صنایع ساختمان سازی و برای ایزولاسیون سطوح داخلی و خارجی ساختمان به کار می رود ، به همین جهت کیفیت مطلوب در این نوع از قیر اهمیت بالایی دارد و باعث جلوگیری از هزینه های تعمیر و بازسازی موضعی می شود. قیر شل ارائه شده (با توجه به بکارگیری آخرین فناوری های روز دنیا در امر پالایش در برج های تقطیر) دارای کیفیت بسیار بالایی بوده این امر با آزمایش این نوع قیر در آزمایشگاه های سراسر جهان قابل اثبات می باشد.

این نوع قیر به صورت بشکه پلمپ شده و بشکه درباز و همچنین بصورت مذاب ، برای مصارف داخلی و صادراتی عرضه می گردد .

قیر ۶۰۹۰

درجه نفوذ این قیر خالص نفتی است که با عبور هوای گرم از ماده اولیه وکیوم باتوم تولید می شود. قیر پس از شکستن و از بین بردن هیدروکربن آن از باقی مانده نفت خام تولید می شود.

حالت قیر های پالایشگاهی به درجه حرارت آن بستگی دارد. رابطه دما و سفتی انواع قیر به نوع نفت خام و روش پالایش آن وابسته بوده و درجه نفوذ پذیری قیر ۶۰۹۰ مابین ۶ تا ۹ میلیمتر است که قیر با درجه نفوذپذیری نیمه سخت و به عنوان یک قیر سنگین و مناسب برای ساخت و تعمیر جاده ها می باشد. قیر ۶۰۹۰ برای تولید آسفالت استفاده شده و عمدتا در تولید آسفالت داغ برای پوشش سطحی استفاده می گردد. بیشترین نوع استفاده در انواع قیر، قیر ۶۰۹۰ بوده و یک ماده اولیه برای دیگر محصولات قیر است.

قیر با درجه نفوذ پذیری ۶۰۹۰ دارای درجه نفوذ ۶ تا ۹ میلیمتر و نقطه نرمی آن بین ۴۹ تا ۵۶ است.

قیر درجه نفوذ ۹۰-۶۰ دارای خاصیت ترموپلاستیک است که شبیه رزین مصنوعی بوده با گرم شدن نرمتر می شود و هنگام سرد شدن سخت خواهد شد. این درجه قیر ۶۰۹۰ دارای ویسکوزیته بسیار قوی در مقایسه با سایر گریدهای قیر بوده و از آن بسیار استفاده می شود.

صادرات قیر به ترکیه

صادرات قیر به ترکیه در سالهای اخیر بسیار قوی بوده و امروزه کشور ترکیه یکی از مشتریان قیر ایران است، از طرفی باید این موضوع را در نظر داشته باشید که محصولات ساختمانی مانند قیر در کنار نفت، شمش آهن و سنگ آهن بیشترین میزان صادرات را به خود اختصاص داده اند.

از طرفی ترکیه در مسیر پیشرفت و توسعه قرار دارد و میزان ساخت و ساز بالا در این کشور ، افزایش میزان تقاضای مصالح ساختمانی را به همراه داشته است و ایران توانسته است سهم بزرگی در خصوص برطرف کردن نیاز های این کشور به محصولات فولادی ایفا نماید.

قیر

صادرات قیر به پاکستان

صادرات قیر به پاکستان گزینه بسیار خوبی است که باعث شده در سالهای اخیر بازار صادرات قیر ایران پیشرفتهای چشمگیری داشته باشد. ایران توانسته در سالهای اخیر محصولاتی مانند سوخت، آهن، انواع فولاد و مخصوصا قیر ، پوشاک و مواد غذایی را به کشور پاکستان صادر کند و این تبادلات باعث شده که رونق اقتصادی در بخش صادرات قیر ایران به سمت خوبی برود. از آنجایی که کشور پاکستان در مسیر توسعه قرار داد و مانند سایر کشور های جهان سومی ساخت و ساز زیادی را تجربه می کند، نیاز زیادی به مصالح ساختمانی دارد و یکی از مصالحی که ایران میتواند برای آنها تامین کند قیر می باشد.

صادرات قیر به ازبکستان

صادرات قیر به ازبکستان یکی از عرصه های جدید صادرات میلگرد می باشد که در سالهای اخیر به دلیل بالا رفتن میزان ساخت و ساز در این کشور و اجرای طرح های مربوط به توسعه، نیاز به قیر نیز بیشتر دیده میشود.

از طرفی با دیدار رئیس جمهور ازبکستان و ایران در سال اخیر شاهد بهبود روند روابط تجاری این دو کشور بودیم.

صادرات قیر به افغانستان

صادرات قیر به افغانستان از این جهت بالاست که این کشور از طریق مرزهای پهناوری با ایران در ارتباط است و از طرفی امکان تولید محصولات فولادی در این کشور فعلا وجود ندارد و همین باعث شده صادرات قیر از ایران به افغانستان در جایگاه خوبی قرار داشته باشد.

قیر

صادرات قیر به کویت

صادرات قیر به کویت یکی از بهترین و پول سازترین فرصتهای تجارت برای صادرکنندگان قیر ایران می باشد.

بهترین راه برای صادر کردن موفق قیر به کویت به این صورت است که شما باید ابتدا نسبت به استانداردها و آنالیزهای انجام شده در این کشور روی قیر آگاه باشید و بتوانید استانداردهای آنها را پشت سر بگذارید و با صادر کردن قیر هوشمندانه به این کشور، به سود برسید.

شرکت بین المللی کیان پترولیوم بزرگ ترین صادر کننده مستقیم قیر ۶۰۷۰ و نماینده شرکت Kian Group در ترکیه ، به تهیه و تامین تمام محصولات بورس انرژی و بورس کالای ایران برای مصارف مختلف صنایع مبادرت نموده و با فروش محصولات بورس انرژی و بورس کالای ایران در رینگ بین الملل ضمن پاسخگویی به نیازهای مشتریان در بازارهای برون مرزی ، امکان ارائه انواع محصولات فولادی را به بازارهای داخلی و خارجی را با قیمت های رقابتی ایجاد کرده است که این نشانه پتانسیل بالای این شرکت در حوزه مقاطع فولادی از جمله میلگرد ، تیرآهن و ورق می‌باشد.

از آنجایی که یکپارچگی و هماهنگی در پاسخ به نیازهای متقاضیان داخلی و بین المللی از اصول مهم شرکت کیان پترولیوم در راستای حصول به رضایتمندی متقاضیان می باشد ؛ میتوانید درخواست خرید محصولات مورد نظر خود را از طریق لینک ذیل برای ما ارسال نمایید:

فرم درخواست خرید محصول

برای کسب اطلاعات بیشتر از آخرین و جدیدترین اطلاعیه عرضه ها با کارشناسان فروش ما در داخل ایران و خارج از ایران در ارتباط باشید.

دفتر ایران : ۰۰۹۸۳۵۳۵۲۲۷۵۰۰ – ۰۰۹۸۹۱۲۰۵۲۵۶۵۸

دفتر ترکیه : ۰۰۹۰۵۳۸۷۴۴۵۸۶۹

ایمیل : export@kianpetroleum.com