8:30 – 16

  98-3535227500+

  info@kianpetroleum.com

روغن-پایه---کیان-پترولیوم
روغن-پایه—کیان-پترولیوم

روغن پایه چیست؟

روغن پایه نامی است که به روغن های درجه روانکاری داده می شود که در ابتدا از پالایش روغن خام  یا از طریق سنتز شیمیایی تولید می شود. روغن به طور معمول به عنوان روغن با محدوده نقطه جوش بین ۵۵۰ تا ۱۰۵۰ F تعریف می شود و از هیدروکربن هایی با ۱۸ تا ۴۰ اتم کربن تشکیل شده است. این روغن بسته به ساختار شیمیایی مولکول ها می تواند از نظر طبیعت پارافینی یا نفتی باشد.

گروه اول روغن پایه

سهام پایه گروه I حاوی کمتر از ۹۰ درصد اشباع و / یا بیشتر از ۰.۰۳ درصد گوگرد است و دارای شاخص ویسکوزیته بالاتر از یا مساوی ۸۰ و کمتر از ۱۲۰ است.

گروه دوم روغن پابه

سهام پایه گروه II حاوی بیشتر از یا مساوی ۹۰ درصد اشباع و کمتر از یا مساوی ۰/۰ درصد گوگرد است و دارای شاخص ویسکوزیته بزرگتر از یا مساوی ۸۰ و کمتر از ۱۲۰ است.

گروه سوم روغن پایه

سهام پایه گروه III حاوی بیشتر از یا مساوی ۹۰ درصد اشباع و کمتر از یا مساوی ۰/۰ درصد گوگرد است و دارای شاخص ویسکوزیته بزرگتر از یا برابر با ۱۲۰ است. گروه چهارم روغن پایه سهام پایه گروه IV پلی آلفا الفین ها (PAO) است.

گروه V

سهام پایه گروه V شامل تمام سهام پایه دیگر است که در گروه I ، II ، III ، IV وجود ندارد. بطور کلی ، فقط ۱ تا ۲ درصد بشکه نفت خام برای تصفیه روغن مناسب است. اکثر بشکه برای تولید بنزین و سایر هیدروکربنها استفاده می شود. (لطفا شکل E-1 را در سمت چپ مشاهده کنید) روغن روغن کاری توسط “مخلوط کن ها و ترکیبات” تولید می شود که روغن پایه را با ۱٪ تا ۲۰٪ مواد افزودنی شیمیایی خاص برنامه ترکیب می کنند و این باعث افزایش کارایی روغن می شود. روغن روغنکاری “مرکب” سپس بسته بندی شده و برای کاربران نهایی فروخته می شود.