8:30 – 16

  98-3535227500+

  info@kianpetroleum.com

رنگ-و-روکش-کیان-پترولیوم
رنگ-و-روکش-کیان-پترولیوم

رنگ و روکش های صنعتی چیست؟

رنگ صنعتی دارای دو هدف است:

اولاً ، یک پوشش محافظ برای بستر در برابر حمله شیمیایی و فیزیکی فراهم می کند. ثانیاً ظاهری دلپذیر به محصول می بخشد و این باعث افزایش ارزش آن می شود. ظاهر محصول غالباً ذهنی است و به همین دلیل هنگام بازاریابی محصول از انتخاب نوع محافظت مورد نیاز ، اهمیت بیشتری دارد. این بخش از رنگ به عنوان روشی برای محافظت استفاده می کند. ما در یافتن سیستم صحیح رنگ برای هر یک از محیط های مختلف که در آن از رنگ استفاده می شود ، تمرکز خواهیم کرد. روکش های صنعتی در واقع نوعی رنگ است که روی مشتقات مختلف مانند بتن یا فولاد اعمال می شود.

روی آن به شکلی قفل شده است که به زیبایی و محافظتی طراحی شده است. انواع مختلفی از پوشش های صنعتی وجود دارد.برخی از نمونه ها شامل رزین ها ، روان کننده های فیلم Xylan-Dry ، زایلن و موارد دیگر هستند. کل فرایند درخواست ابتدا شامل یک آغازگر ، و سپس پوشش کامل و در آخر ، یک درزگیر است.

کاربرد های رنگ و روکش صنعتی

به طور خاص ، متداول ترین کاربرد پوشش های صنعتی برای جلوگیری از خوردگی بتن یا فولاد است. یک کاربرد مشترک ثانویه ، مقاوم تر ساختن این مواد در برابر آتش سوزی یا سایر مشکلات است. از پلیمرها غالباً به عنوان یک پوشش صنعتی استفاده می شود. برخی از پلیمرهای متداول که به عنوان رنگ و روکش مورد استفاده قرار می گیرند شامل رطوبت ادران ، اپوکسی ، فلوروپلیمر و پلی اورتان است. البته به همان اندازه فرآیندهای کاربردی وجود دارد که مواد مورد استفاده به عنوان پوشش وجود دارد ، اما یکی از رایج ترین فرایندها ، فرآیند پوشش Excalibur است. بسیاری از افراد Excalibur را یکی از با دوام ترین نوع پوشش های چسبناک نمی دانند.

آنچه در مورد این نوع پوشش منحصر به فرد است اینست که این یک سیستم کامل است و نه فقط یک پوشش واحد. فرآیند این نوع پوشش تا حدودی مشابه فرایندی است که برای اعمال انواع دیگر پوششهای صنعتی استفاده می شود. همه این کارها با اسپری کردن استیل ضدزنگ روی بخشی که روکش شده است شروع می شود. با بخشی مخلوط می شود ، در واقع بخشی از آن می شود. سپس یک پوشش غیر چسبناک ممتاز درون فولاد ضد زنگ قرار داده می شود. نتیجه نهایی رنگ و روکش سختی است که همچنین دارای خواص غیر چسبنده ای عالی است اگرچه روکش های Excalibur یکی از جدیدترین و محبوب ترین انواع پوشش ها است ، اما بسیاری دیگر از موارد استفاده مشترک هستند.

انواع کلی پوشش ها

برخی از نمونه های انواع کلی پوشش ها فلزی ، آلی و معدنی هستند. به عنوان مثال ، پوشش گالوانیزه گرم ، پوشش انتشار ، آنودایزینگ و آبکاری ، انواع پوشش های صنعتی در رده فلزی قرار می گیرند. نمونه هایی از یک پوشش آلی فقط شامل رنگ اولیه و لاک است ، در حالی که نمونه ای از یک پوشش غیر آلی چینی است. در پایان ، نوع روشی که انتخاب می کنید کاملاً به نوع کاربرد رنگ و روکش مورد نیاز شما بستگی دارد.

ضروری است که هنگام نوبت به کار بردن روکش صنعتی ، با یک متخصص تماس بگیرید. ممکن است یک دلیل خیلی خوب وجود داشته باشد که یک نوع روکش برای پروژه شما بهتر از نوع دیگر باشد.

هنگامی که با یک متخصص حرفه ای چک کنید ، اطمینان حاصل کنید که تمام اطلاعاتی را که می توانید در مورد نوع برنامه جمع آوری کنید ، دارید. این به اطمینان از انتخاب نوع مناسب پوشش کمک می کند.