8:30 – 16

  98-3535227500+

  info@kianpetroleum.com

تجهیز-جایگاه-های-سوخت-kianpetroleum
تجهیز-جایگاه-های-سوخت-kianpetroleum

تجهیز جایگاه های سوخت

جایگاه سوخت  و یا پمپ بنزین به محلی  گفته می شود که سوخت و روان‌ سازها را برای وسایل نقلیه عرضه می‌کنند . در کشورهای مختلف به عناوینی گوناگون مثل پمپ بنزین ، پمپ گاز ، ایستگاه گاز یا ایستگاه سرویس نامیده می‌شود.
تاسیسات و تجهیزات مرتبط با حمل و نقل و انبارداری عمدتاَ در حاشیه شهرها و جاده های بین شهری تاسیس می شود این تاسیسات و تجهیزات عمدتا شامل پمپ بنزین ، تعمیرگاههای خوروهای سنگین ، پارکینگ ، سرویس های حمل و نقل و نظایر آنها می باشد.

بیشترین محصول عرضه شده در جایگاه سوخت، بنزین است ولی به تدریج سوخت‌های دیگر مثل نفت چراغ، سوخت دیزل، سی‌ان‌جی، هیدروژن فشرده،هیدروژن مایع، سوخت اتانول و انرژی برقی نیز اضافه شده‌است. سازه اکثر جایگاه‌ها شبیه به هم است و معمولاً مخزن در زیر زمین قرار دارد و سوخت به دستگاه تحویل دهنده پمپ می‌شود، مخزن بوسیله کامیون باری مخزنی پُر می‌گردد. بعضی جایگاه‌ها بنا به اقتضای کاربرد آن در بنادر ساخته شده‌اند که از آنها برای سوخت رسانی به قایق‌های موتوری استفاده می‌شود.

برخی از استاندارد های جایگاه سوخت؛

پمپ بنزین ها و جایگاه های سوخت از جمله مورد توجه ترین فضاهای شهری به حساب می آیند که باید ضوابط و زیر ساخت های مناسبی برای آن ها در نظر گرفت. معمولا چنین فضاهای پر تردد با فواصل مشخص در ورودی و خروجی شهرها و همچنین مرکز شهر قرار دارند تا امکان دسترسی به این جایگاه ها از هر نقطه شهر وجود داشته باشد. از نکات مهم طراحی پمپ بنزین ها، توجه به ورود و خروج مناسب خودروها و همچنین مسیر انتظار خودروها برای رسیدن به جایگاه اصلی می باشد. به گونه ای که مسیر اصلی خیابان بسته نشود و در رفت و آمد خللی به وجود نیاورند. خارج از این مسائل، توجه به کانسپت اصلی نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است و بایستی چنین فضای شهری با ظاهری مبتکرانه در محل نمایان شود. 

برخی تجهیزات جایگاه سوخت و پمپ بنزین:

انواع دیسپنسرهای پمپ بنزین
در انواع دیسپنسر های دونازل ،دیسپنسر چهارنازل
تلمبه گازوئیل و تلمبه بنزین ، تلمبه موتور دار سوخت
انواع پمپ شناور پمپ بنزین
پمپ شناور ردجکت
پمپ شناور افی پترو
تانک مانیتورینگ پمپ بنزین
با سنسور ودرروت،سنسور استارت ایتالیانا
سوپاپ سرریزمخزن پمپ بنزین
مخزن پمپ بنزین با ظرفیت های مختلف
لیترشمارگازوئیل و لیترشماربنزین و سایرکنتورهای سوخت
انواع نازل بنزین و نازل گازوئیل قطعات پمپ بنزین شیلنگ تخلیه ساخت پمپ بنزین
تکنوتار نفت ابزار
انواع شیلنگ بنزین
شیلنگ کمپوزیتی نازل ایله نازل zyq میتر k44 نازل های بنزین و گازوئیل در دومارک zyq , aile موجود میباشد نازل های بنزین با دبی ۴۵ لیتر در دقیقه و نازل های گازوییل با دبی ۹۰ و ۱۲۰ نازل اتوماتیک دارای قطع کن اتوماتیک میباشد .

کشور افغانستان و عراق پس از سالها جنگ و ویرانی های گسترده هم اکنون از مناطق مستعد سرمایه گذاری در زمینه عرضه سوخت می باشند . این کشورها به علت داشتن مرز مشترک با ایران قابلیتهای همکاری زیادی را در عرصه های مختلف حوزه نفت و بخصوص ایجاد جایگاه های سوخت دارا می باشند .افزایش تعدادخودرو با قیمتهای پایین که ناشی از عدم وجود تعرفه های گمرکی در این کشور می باشد و نیز اختصاصی بودن جایگا های سوخت و شناور بودن قیمت آن باعث به وجود آمدن صرفه اقتصادی احداث جایگاه سوخت در این کشورها گردیده است .

افراد حقیقی و حقوقی که دارای زمین مناسب جهت احداث و ساخت پمپ بنزین یا مجتمع خدمات رفاهی هستند و قصد فروش زمین مورد نظر را دارند با ارسال مشخصات و کروکی دقیق زمین از طریق تلگرام اینستاگرام ویا ایمیل شرکت کیان پترولیوم اقدام نموده تا پس از بررسی کارشناسی در صورت مساعد بودن شرایط زمین، شرکت راسا اقدام به خرید زمین به قیمت کارشناسی می نماید.