8:30 – 16

  98-3535227500+

  info@kianpetroleum.com

تامین مالی پروژه های نفت، گاز و پتروشیمی

شرکت کیان پترولیوم نیرویی فعال و قدرتمند برای خدمت در این بخش از صنعت می باشد که با سرمایه گذاری مستقیم و به کارگیری تمام پتانسیل های داخلی و خارجی در سودآورترین بخشهای پایین دستی و بالادستی صنعت نفت،گاز و پتروشیمی ایران در راستای کاهش ریسک های سرمایه گذاری،مسیرهای روشنی را ترسیم کرده و تمامی توان خود را برای اعتلای هرچه بیشتر این صنعت بکار می گیرد و در همین راستا استراتژی بلند مدت شرکت بر محور ایجاد و راه اندازی پروژه های تولیدی پر بازده در این حوزه می باشد.


این شرکت با استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل ها، در راستای تحقق اقتصادی پایدار،همگام با بخش خصوصی صنعت نفت و گاز با کمک شرکت های سرمایه گذاری بین المللی ارائه خدمت می نماید و پیگیر سرمایه گذاری های مستقیم بوده و براین باور است که می توان با تدبیر و بخش های فعال بین المللی خود، بخشی از منابع مالی مورد نیاز برای توسعه این صنعت را تامین کند.


در حال حاضر اولویت این شرکت، سرمایه گذاری مستقیم بخش خارجی در صنعت نفت،گاز و پتروشیمی ایران است که با تقسیم سود عادلانه بین شرکت سرمایه گذار و شرکت پذیرنده سرمایه،و تضمین امنیت سرمایه گذاری باعث روند صعودی سرمایه گذاری در این صنعت می گردد.سایر مشارکت ها در قالب پذیرش فاینانس ویا گرفتن وام برای توسعه این پروژه ها، به ترتیب به عنوان دیگر اولویت‌های تامین مالی طرح‌های مورد پیشنهادی شرکت کیان پترولیوم است.


در ایران بر اساس آمار رسمی منتشر شده وزارت نفت ایران مجموع ذخایر استحصال شدنی نفت خام و میعانات گازی آن بیش از ۱۵۴٫۸ میلیارد بشکه برآورد می‌شود. که این میزان ۱۰ درصد میزان نفت موجود در جهان محسوب می‌شود.بنابر اظهارات کارشناسان شرکت ملی نفت ایران، مخازن نفتی ایران تا سال ۲۰۷۵ می‌توانند قابل بهره‌برداری باشند، که این نشانه ظرفیت و پتانسیل بالای سرمایه گذاری در این بخش است.در حال حاضر، چندین طرح نیمه تمام در صنعت نفت،گاز و پتروشیمی است و تکمیل آن‌ها به چندین میلیارد دلار سرمایه نیاز دارد،

لذا استراتژی سرمایه گذاری در پروژه های نفت،گاز و پتروشیمی ایران توسط شرکت کیان پترولیوم بدین شرح است:


  1. همکاری با سرمایه گذاران خارجی برای مشارکت در پروژه های نیمه تمام و یا پروژه های جدید.
  2. افزایش ظرفیت تولید محصولات پایین دستی حوزه نفت برای تسلط بیشتر به قیمت بازار.
  3. برنامه ریزی برای راه اندازی و تکمیل زنجیره تولید محصولات پایین دستی برای افزایش ضریب نفوذ در بازار.
  4. مشارکت با شرکت های سرمایه گذاری از طریق مکان یابی دقیق برای پروژه های جدید (نزدیکی به خوراک، بازار، مناطق آزاد تجاری و …) با هدف کاهش هزینه های تولید و قیمت تمام شده محصول، شناخت و بهره گیری از منابع نیروی انسانی موجود در هر منطقه و سهیم کردن مردم در منافع مستقیم و غیرمستقیم طرح ها و پروژه های آتی در راستای بالا بردن بهره وری عوامل تولید.
  5. تحقیق و توسعه با هدف کمک به تولید محصولات جدید مورد نیاز بازار صنعت نفت و گاز و یا بالا بردن راندمان های تولید.
  6. معرفی محیط امن سرمایه گذاری در بخش صنعت نفت،گاز وپتروشیمی ایران به شرکت های بزرگ مالی بین المللی و تسهیل سرمایه گذاری در این بخش از صنعت.

تمامی شرکت های سرمایه گذاری و اشخاص حقوقی خارجی و ایرانی واجد شرایط سرمایه گذاری و علاقه مند به سرمایه گذاری در پروژه های نفت،گاز و پتروشیمی ایران می توانند بصورت سهام،مشارکت مستقیم،فاینانس و یا ارائه وام با شرکت کیان پترولیوم وارد مذاکره شوند،لازم به ذکر است تمامی طرح های ملی ایران دارای پشتیوانه تضمین سرمایه گذاری توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.