8:30 – 16

  98-3535227500+

  info@kianpetroleum.com

انتقال دانش فنی مهندسی شرکت های بین المللی در پروژه های نفت،گاز و پتروشیمی

شرکت کیان پترولیوم با داشتن ارتباطات وسیع با شرکت های بزرگ و بین المللی آماده انتقال دانش فنی مدرن برای رشد و توسعه بیشتر حوزه نفت و گاز ایران و ایجاد بسترهای مناسب همکاری های جدید در این بخش از صنعت می باشد که با انتقال دانش فنی مستقیم و به کارگیری تمام پتانسیل های داخلی و خارجی در افزایش بهره وری و بهینه سازی محصولات با رویکرد کاهش هزینه های احداث و نگهداری در بخشهای پایین دستی و بالادستی صنعت نفت،گاز و پتروشیمی ایران ،مسیرهای روشنی را ترسیم کرده و تمامی توان خود را برای اعتلای هرچه بیشتر این صنعت بکار می گیرد و در همین راستا استراتژی بلند مدت شرکت بر محور ایجاد و راه اندازی پروژه های تولیدی مدرن با استفده از ظرفیت ها و توان شرکت های بزرگ فنی مهندسی بین المللی و داخلی در این حوزه می باشد.

فرآیند کسب فناوری خارجی زمانی با موفقیت همراه است که جذب آن عملیتی و قابل تولید باشد. بنابراین انتقال فناوری تنها زمانی مؤثر خواهد بود که در چارچوب فرآیند و برنامه ای به تولید مستقل منتهی شود.

انتقال تکنولوژی مفهومی از بکارگیری و استفاده از تکنولوژی در مکانی بجز مکان اولیه ایجاد آن است .با مطالعه مسیر پیشرفت کشورهای درحال توسعه، خصوصاً کشورهای شرق آسیا دیده می شود که آنها در مسیر رشد و توسعه اقتصادی، مبنای تکنولوژی کشورشان را از طریق انتقال دانش فنی از سایرکشورهای توسعه یافته، تقویت کرده اند و سپس با ایجاد ساختارهای زیر بنایی مناسب اقتصادی،درصدد تقویت مراکز دانشگاهی و پژوهشی خود آمده اند. اگر کشورهای درحال توسعه به عنوان یک راه حل سخت تر اما بنیادی تر قصد دارند که خود دانش های علمی و تکنولوژیک لازم جهت توسعه اقتصادی را بدون بهره گیری از دانش های موجود که نتیجه تحقیقات پژوهشگران و متخصصین جهان است کسب کنند، این نه تنها عملی بس مشکل است، بلکه باعث اتلاف غیر منطقی نیروها و منابع و عقب ماندگی تکنولوژیک آن کشور از تکنولوژی های جدید و فناوری های مدرن می گردد. از طرفی دستیابی به چنین تکتولوژی در مقیاس وسیع و در مدت زمان کم به سختی قابل تحصیل می باشد. لذا برای کاستن فاصله تکنولوژی بین کشورهای پیشرفته و کشورهای درحال توسعه، انتقال دانش علمی و فنی مهندسی بهترین گزینه است.


این شرکت بر آن است تا با عقد تفاهم نامه همکاری فناوری و نوآوری بین شرکت های دانش بنیان ایرانی و خارجی سهمی مهم در ارتقاء دانش فنی مهندسی در حوزه نفت،گاز و پتروشیمی داشته باشد.
شرکت کیان پترولیوم با سرمایه گذاری و ارائه دانش فنی و خـدمات تخصــصـی به واحدهای تولیدی و فرآوری مرتبط با بخش دولتی و خصوصی صنعت نفت و گاز این کشور ،با افزایش افزایش بهره وری و صادرات محصولات تولیدی ،کمک به رشد و توسعه اقتصادی ، سودآوری پایدار، افزایش فرصت های شغلی و توسعه فن آوری های مدرن و بومی در اجرای این منطق حرکت می کند.

این شرکت با استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل ها، در راستای تحقق اقتصادی پایدار،همگام با بخش خصوصی صنعت نفت و گاز با کمک شرکت های فنی مهندسی بین المللی ارائه خدمت می نماید.
در حال حاضر از اولویت ما، انتقال دانش فنی بخش خارجی در صنعت نفت،گاز و پتروشیمی ایران است .
در ایران بر اساس آمار رسمی منتشر شده وزارت نفت ایران مجموع ذخایر استحصال شدنی نفت خام و میعانات گازی آن بیش از ۱۵۴٫۸ میلیارد بشکه برآورد می‌شود. که این میزان ۱۰ درصد میزان نفت موجود در جهان محسوب می‌شود.بنابر اظهارات کارشناسان شرکت ملی نفت ایران، مخازن نفتی ایران تا سال ۲۰۷۵ می‌توانند قابل بهره‌برداری باشند، که این نشانه ظرفیت و پتانسیل بالای انقال دانش فنی در این بخش است.

 

لذا استراتژی انتقال دانش فنی در صنعت نفت،گاز و پتروشیمی ایران توسط شرکت کیان پترولیوم بدین شرح است:

  • همکاری با شرکت های مهندسی ایرانی با انتقال دانش فنی خارجی برای مشارکت در پروژه های جدید.
  • افزایش کیفیت و ظرفیت تولید محصولات پایین دستی حوزه نفت برای تسلط بیشتر به قیمت بازار.
  • برنامه ریزی برای راه اندازی و تکمیل زنجیره تولید محصولات پایین دستی برای افزایش نفوذ در بازار.
  • انتقال دانش فنی با هدف کمک به تولید محصولات جدید مورد نیاز بازار صنعت نفت و گاز.
  • بروز رسانی اصول طراحی و ساخت و انتقال تکنولوژی های نسل چهارم به حوزه نفت،گاز و پتروشیمی ایران.

 

شرکت کیان پترولیوم آماده عقد قرارداد های بلند مدت با واجدین شرایط همکاری در بخش انقال دانش فنی مهندسی حوزه نفت،گاز و پتروشیمی بین المللی به ایران در بخش های زیر می باشد:

  • افزایش بهره برداری از مخازن نفت و گاز با استراتژی کمترین هزینه.
  • مشارکت توسعه منابع زیربنایی.
  • داشتن تکنولوژی مدرن و حداقل نسل سوم در حوزه نفت.
  • داشتن تکنولوژی های نسل چهارم حوزه گاز در تولید LNG.
  • داشتن تکنولوژی های جدید در ساخت انواع کاتالیزورهای مورد استفاده در صنعت نفت،گاز و پتروشیمی که در ایران نباشند و کاربرد گسترده داشته باشند.
  • داشتن تکنولوژی ساخت قطعات و تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت،گاز وپتروشیمی.
  • داشتن تکنواوژی های مدرن در ساخت هر یک از پلیمرها.
  • داشتن توان طراحی و ساخت نسل چهارم در مجموعه های استحصالی،فرآوری و تولیدی نفت،گاز و پتروشیمی.
  • داشتن تکنولوژی های جدید کاهش هزینه های استهلاک و نگهداری تجهیزات.
  • داشتن توان انتقال دانش فنی بخش های نرم افزاری و بخش های کنترل.
  • طرح های نوین اجرای پروژه ها با رویکرد حداقل هزینه.
  • دانش های نوین احداث مخازن بارویکرد افزایش ایمنی،افزایش عمر مفید و کاهش هزینه.

تمامی شرکت های فنی ومهندسی و اشخاص حقوقی بین المللی واجد شرایط و علاقه مند به همکاری در صنعت نفت،گاز و پتروشیمی جمهوری اسلامی ایران می توانند با شرکت کیان پترولیوم وارد مذاکره و عقد قرارداد مشارکت بلند مدت شوند،لازم به ذکر است تمامی طرح ها و دانش های فنی ارائه شده در صورت تأیید متخصصین شرکت کیان پترولیوم و پس از تأیید صلاحیت توسط مراکز تصمیم گیری شرکت ملی نفت،گاز و پتروشیمی ایران در احراز طرح یا دانش فنی از نظر سطح کیفیت،میتوانند در ایران با حمایت شرکت کیان پترولیوم بصورت پروژه تعریف شوند و بصورت عملی در صنعت نفت،گاز و پتروشیمی ایران مورد بهره برداری قرار گیرند و شرکت انتقال دهنده تکنولوژی از مزایای همکاری در پروژه بهره مند گردد.