8:30 – 16

  98-3535227500+

  info@kianpetroleum.com

اسلاک-واکس-kianpetroleum
اسلاک-واکس-kianpetroleum

اسلاک واکس

ماده اولیه برای تولید پارافین جامد ، اسلک وکس (Slack Wax) می باشد و پارافین جامد معمولا برحسب میزان چربی (Oil Content) به صوت زیر تقسیم بندی می گردد :

پارافین جامد کریستال و میکرو کریستال

پارافین جامد ۰.۵ تا ۱ درصد چربی

پارافین جامد ۱ تا ۳ درصد چربی

پارافین جامد ۳ تا ۵ درصد چربی

پارافین جامد ۵ تا ۷ درصد چربی

و …

هرچه رنگ پارافین سفید و شفاف تر باشد از کیفیت بالاتری برخوردار است . عمده مصرف این محصول در صنایع شمع سازی ، مواد غذایی ، چرم سازی و دیگر صنایع می باشد.

پارافین جامد صادرات گسترده ای به کشورهای آسیای میانه و افریقایی دارد.

اسلاک واکس یکی از مشتقات نفت خام که میزان ناخالصی آن (میزان روغن موجود در آن) بین ۵ تا ٣٠% متفاوت است. نقطه ذوب اسلاک واکس از ۵٠ تا ۵۵ درجه سانتی گراد متغییر است و در صنعت در موارد بسیاری کاربرد دارد. در روانکاری ها، تولید شمع، به عنوان ضد آب برای چوب های مصنوعی (صنایع کبریت سازی و شومینه سازی) و غیره به کار می رود.

اسلاک واکس فرآورده حاصل از پالایش رافینات در واحد موم گیری با حلال تولوئن – متیل اتیل کتون می­باشد. به دلیل دقت بالا در فرآیند موم گیری و استفاده از فن آوری خاص مجموعه ای از هیدروکربن های خطی نرمال، زنجیره ای و ایزوپارافین است که درصد روغن موجود در آن به ۱۵ درصد کاهش یافته و رنگ آن بسیار روشن گردیده است. اسلاک واکس در فرایند پالایش روغن پایه بعنوان یک محصول جانبی استحصال می­گردد که بعنوان ماده اولیه تولیدکنندگان پارافین مورد نیاز مبرم می­باشد.

موارد کاربرد: