8:30 – 16

  98-3535227500+

  info@kianpetroleum.com

.

گاز مایع مدت ها است که به عنوان یک منبع انرژی کارامد و قابل اعتماد شناخته شده است، که تخمین زده شده میلیون ها نفر در سراسر جهان از آن استفاده می کنند. LPG  به طور فوق العاده ای کاربرد های متقاوتی دارد و برای خانه ها و مشاغل حداکثر راحتی را فراهم می کند؛ قابل حمل است و می توان آن را به صورت مایع در تانکر ها ذخیره و حمل کرد و در صورت نیاز می توان از آن به صورت گازی شکل استفاده کرد. LPG  خلوص بالایی دارد، برای تبخیر عالی است  و در صنعت، سوختِ تمیزی است. گاز مایعِ صنعتی، طیف گسترده ای از کاربرد ها و ماشین آلات -از مدل های اقتصادی کم هزینه  گرفته، تا دستگاه های  لوکس که هم کاربا آن ها راحت و در انرژی صرفه جویی می کند- را پوشش می دهد. در این مقاله، پنج دلیل اصلی که گاز مایع در صنعت حائز اهمیت است را باهم بررسی می کنیم.

.

چرا LPG برگزیده ترین سوخت برای مصارف صنعتی است؟

.

۱. گازِ مایع، سوخت پاک تر

در مقایسه با سایر سوخت ها، LPG مواد شیمیایی مضر کمتری منتشر می کند که باعث می شود سوخت بسیار پاک تری باشد. LPG به طور کامل می سوزد، در نتیجه CO2 کمتری منتشر می کند، پس در صنایع مختلف کارگاه های تمیزتری خواهیم داشت، در نتیجه مشکلات بهداشتی کارگران و کارمندان را کاهش می یابد.

LPG بسیار سازگار با محیط زیست است و در هنگام سوختن گازهای مضر منتشر نمی کند و این فاکتور مهمی برای سلامتی است.

.

۲. هیچ تقلبی در کار نیست

آیا می توان LPG را با یک ماده تقلبی رقیق کرد؟ قطعا امکان پذیر نیست! از آنجایی که LPG از طریق سیلندرهای مهر و موم شده مستقیماً از کارخانه های پرکننده حمل می شود، هیچ فضایی برای ریختن، تقلب یا ته نشین شدن ناخالصی ها وجود ندارد.

LPG به عنوان یک گاز صنعتی به حداقل آلودگی می کند. هیچ ریزشی وجود ندارد زیرا در فشار و دمای اتمسفر بخار می شود.

.

۳. کنترل دما به طور دقیق

LPG گرمای یکنواخت و گرمای فوری را برای تمام مقاصد صنعتی فراهم می کند. از آن جایی که در کنترل دما بسیار دقیق است، بسیار پرطرفدار است. گرما با LPG بسیار قابل کنترل است و تغییر درجه حرارت به صورت مستقیم، بی نقص و دقیق است.

۱) بوته ذوب به دلیل گرمایش یک دست و یکنواخت، عمر طولانی تری دارد.

۲) کنترل دقیق دما منجر می شود که میزان تقاضا کاهش پیدا نکند.

۳) دمای شعله به طور فوری قابل کنترل است.

۴) با وجود سیستم سوختن مستقیم، در نتیجه راندمان بسیار بالایی دارد.

.

۴. گرمازایی قابل توجه

گاز مایع دارای ارزش حرارتی بالای ۱۰۹۰۰ کیلوکالری بر کیلوگرم است که در نتیجه می توان گفت بازده حرارتی بالایی دارد. سوختی ایمن است و فقط در نسبت گاز مایع به هوای مشخص شده بین ۲ تا ۹ درصد است که مشتعل می شود. LPG در مقایسه با سوخت های مایع دارای ارزش حرارتی بالایی است.

.

۵. هزینه نگهداری کمتر

سوخت های مایع عمدتاً از طریق اکسیداسیون و انتشار دی اکسید گوگرد به قطعات ماشین آلات آسیب می رسانند. در دراز مدت، LPG برای تعمیر و نگهداری ماشین کارآمد خواهد بود. از آنجایی که LPG منجر به تمیز سوختن می شود، دوده ای تولید نمی کند و در نتیجه مشعل ها عمر طولانی تری دارند – بنابراین هزینه تعمیر کم و طول عمر و کارایی ماشین ها بیشتر است.

سیلندر گاز مایع پروپان و کاربرد آن در صنعت
سیلندرهای گاز مایع پروپان

.

.

گاز مایع در مصارف صنعتی نسبت به سایر منابع انرژی چه مزایای دیگری دارد؟

۱) حمل و نقل گاز مایع آسان است.

۲) ارزش گرمایشی بالاتری دارد.

۳) حاوی گوگرد نیست، بنابراین بسیار تمیزتر از سایر منابع انرژی می سوزد.

۴) گاز مایع به طور مداوم می سوزد و آن را نسبت به سایر اشکال منابع انرژی قابل اعتمادتر می کند.

۵) گاز مایع نسبت به سایر منابع انرژی با محیط زیست سازگارتر است.

۶) در دمای اتاق، بی رنگ و بی بو، غیر سمی و غیرخورنده است و مواد مضری انتشار نمی کند.

.

.

با توجه به تمام موارد و مزایای گاز مایع که در بالا ذکر شد، مانند: مانند کنترل دقیق دما، بهره وری بالا، گرمایش مستقیم و مقرون به صرفه بودن، LPG  جایگاه بالایی دارد و از اهمیت زیادی برخوردار است.

شرکت کیان پترولیوم با عنایت بر مزیت اصلی میهن عزیزمان ایران در بهره مندی از منابع غنی نفت و گاز در راستای تامین تخصصی انواع فراورده های پالایشگاهی ضمن بهره مندی از نیروهای متخصص در زمینه بازرگانی و لجستیک در حوزه تهیه و توزیع گاز مایع (LPG) جهت صادرات به مقاصد کشورهای همسایه همچون ارمنستان ، افغانستان ، پاکستان و… با ناوگان حمل و نقل اختصاصی خود به خدمت رسانی میپردازد تا بتواند در رشد اقتصادی و آبادانی میهن عزیزمان ایران نقش موثرتری داشته باشد