8:30 – 16

  98-3535227500+

  info@kianpetroleum.com

پیدایش-صنعت-گاز-مایع

گاز مایع

واژه گاز مایع ( LPG ) به مایعات گاز مانندی اطلاق می‌شود که از فرآیند های تصفیه گاز طبیعی و هم از پالایش نفت خام بدست می‌آید.

گاز نفتی مایع یا همان ال پی جی ( به انگلیسی : Liquefied Petroleum Gas ) به ترکیب عمده دو هیدروکربن بوتان (C۴H۱۰) (که خود شامل ایزو بوتان و نرمال بوتان است ) و پروپان (C۳H۸) گفته می‌شود. در این ترکیب پروپیلن و بوتیلن نیز موجود است.
ال پی جی در پالایشگاه محصول فرعی تصفیه گاز طبیعی و پالایش نفت خام است .

این دو گاز ذکر شده در شرایط عادی محیط ( از نظر فشار و حرارت ) به صورت گاز هستند ولی وقتی برای ذخیره سازی یا حمل تحت فشار یا در شرایط برودتی قرار می‌گیرند ، مایع می‌شوند.

اولین تولید تجاری گاز مایع

اولین تولید تجاری گاز مایع در دهه ۱۹۲۰ و اولین تجارت جهانی آن در دهه ۱۹۵۰ اتفاق افتاد.

شرکت ” کارباید ” از امتیاز انحصاری اش در تولید گاز مایع ، منفعت زیادی کسب کرد اما در سال ۱۹۲۷ با تصمیمی که دادگاه در رابطه با لغو حق امتیاز انحصاری این شرکت گرفت ، در حقیقت راه برای تجارت و منفعت دیگر شرکت ها باز شد.

شرکت فیلیپس

شرکت فیلیپس از اولین شرکت هایی بود که به این رقابت وارد شد. این شرکت برای اولین بار در محل مجتمع جدید تفکیک و فرآوری گاز را در ” بربنک ” اوکلاهاما تاسیس و راه اندازی کرد. محصولات تولید شده در این مجتمع تولیدی باعث شد که این شرکت بتواند در دوره جنگ داخلی از پس مشکلات برآید.

در آن زمان فرانک فیلیپس به وکیل خود به نام ” پل اندکات ” ماموریت داد که راه های جدید و موثری را در جهت توسعه و پیشرفت تجارت LPG ارائه دهد.

به این منظور اندکات و تیمش تحقیقات خود را در مورد وسایل و تجهیزاتی که بتوان از LPG به عنوان سوخت جایگزین در آنها استفاده کرد آغاز کردند و در جهت تسهیل استفاده از این گاز در سال ۱۹۲۸ برای اولین بار مخازنی را در ابعاد کوچک برای حمل گاز مایع ، بصورت فشرده وارد بازار کردند.

شرکت فیلگاز

شرکت ” فیلگاز ” به عنوان شرکت زیر مجموعه فیلیپس ، بر روی ایجاد مخازن ذخیره ساز LPG برای مصارف خانگی و صنعتی ( در محل مصرف ) سرمایه گزاری کرد.

شرکت نفت شل

شرکت های دیگری نیز در این زمان وارد عرصه رقابت شدند که از این میان می‌توان به شرکت ” اسکل گاز ( اسکلی گاز ) ” و شرکت های فرعی نفتی مانند ” شلان ” که وابسته به شرکت نفت شل و شرکت ” فلامو ” که وابسته به شرکت نفتی استاندارد کالیفرنیا است ، اشاره نمود.

در اواسط دهه ۱۹۳۰ تعداد زیادی شرکت های مستقل در این صنعت پا به عرصه رقابت نهادند.

اکثر این شرکت ها در بازار های محلی واقع در مناطق نیو انگلند ،در مناطق شمال شرق ، غرب میانه و سواحل غرب اقیانوس آرام فعالیت می‌کردند.

شرکت امپریال گاز

یکی از پیشگامان صنعت گاز مایع ، ” اندرو کر ” بود که شرکت بازاریابی خود به نام ” امپریال گاز ” را در لوس آنجلس بنیان گذاشت.

در جریان دفاعیه معروف شرکت فیلیپس در مقابل شرکت کاریابد ، یکی از کارکنان شرکت فیلیپس که نقش به سزا و هدایت کننده ای در به نتیجه رسیدن این مورد را داشت ، جورج اوبرفال بود.

او در سال ۱۹۳۱ انجمن ملی پر کردن گاز مایع را در آتلانتیک سیتی بنیان گذاشت.

شرکت فیلیپس علیرغم رکود اقتصادی در آن سال ها به میزان فروش بالایی دست یافت.

فروش آنها از میزان ۱۰ میلیون گالن در سال ۱۹۳۰ ( ۲۰۰۰۰ تن ) به ۵۶ میلیون گالن ( ۱۱۰۰۰۰ تن ) در سال ۱۹۳۴در سراسر کشور رسید.

شرکت بین المللی کیان پترولیوم بزرگ ترین صادرکننده گاز LPG و نماینده شرکت Kian Group در ترکیه ، به تهیه و تامین تمام محصولات بورس انرژی و بورس کالای ایران برای مصارف مختلف صنایع مبادرت نموده و با فروش محصولات بورس انرژی و بورس کالای ایران در رینگ بین الملل ضمن پاسخگویی به نیازهای مشتریان در بازارهای برون مرزی ، امکان ارائه انواع محصولات پتروشیمی ، فولادی و معدنی را به بازارهای داخلی و خارجی را با قیمت های رقابتی ایجاد کرده است که این نشانه پتانسیل بالای این شرکت در حوزه مقاطع پتروشیمی ، فولادی و معدنی می‌باشد.

از آنجایی که یکپارچگی و هماهنگی در پاسخ به نیازهای متقاضیان داخلی و بین المللی از اصول مهم شرکت کیان پترولیوم در راستای حصول به رضایتمندی متقاضیان می باشد ؛ میتوانید درخواست خرید محصولات مورد نظر خود را از طریق لینک ذیل برای ما ارسال نمایید:

فرم درخواست خرید محصول

برای کسب اطلاعات بیشتر از آخرین و جدیدترین اطلاعیه عرضه ها با کارشناسان فروش ما در داخل ایران و خارج از ایران در ارتباط باشید.

دفتر ایران : ۰۰۹۸۳۵۳۵۲۲۷۵۰۰ – ۰۰۹۸۹۱۲۰۵۲۵۶۵۸

دفتر ترکیه : ۰۰۹۰۵۳۸۷۴۴۵۸۶۹

ایمیل : export@kianpetroleum.com