8:30 – 16

  98-3535227500+

  info@kianpetroleum.com

پالایشگاه-های-نفت-آمریکا-kianpetroleum
پالایشگاه-های-نفت-آمریکا-kianpetroleum

پالایشگاه های نفت آمریکا

پالایشگاه بی‌ تاون

پالایشگاه بی‌ تاون ، (Baytown Refinery) پالایشگاه نفت مستقر در بی تاون ، تگزاس ، ایالات متحده آمریکا است، که متعلق به شرکت اکسان ‌موبیل می ‌باشد.

پالایشگاه بی ‌تاون که در سال ۱۹۱۹ فعالیت خود را آغاز نموده ، هم ‌اکنون با ظرفیت تولید نفت خامی معادل ۵۸۴٫۰۰۰ بشکه در روز، به‌عنوان سومین پالایشگاه ایالات متحده و هفتمین پالایشگاه جهان شناخته می‌شود.این پالایشگاه، در زمینی به وسعت ۲٫۴۰۰ هکتار (۹٫۷ کیلومتر مربع) واقع شده‌است.

پالایشگاه بایوی

پالایشگاه بایوی (به انگلیسی: Bayway Refinery) پالایشگاهیست واقع در سواحل ایالت نیو جرسی آمریکا که متعلق به شرکت نفتی فیلیپس ۶۶ است.در این پالایشگاه نفت خام به مواد سوختی چون بنزین، گازوئیل و سوخت جت تبدیل می شود.همچنین واحد پتروشیمی پالایشگاه قادر به تولید مواد پتروشیمی از جمله مواد روان کننده و پلی پروپیلن است.این پالایشگاه برای حمل و نقل سریع محصولات به ترمینال کانتینر و سایت فرود هلی کوپتر مجهز است.

پالایشگاه پورت آرتر

پالایشگاه پورت آرتر، (به انگلیسی: Port Arthur Refinery) یک پالایشگاه نفت مستقر در پورت آرتر، تگزاس، از پالایشگاه های نفت آمریکا است که از آن به عنوان «گوهر تاج» صنایع نفتی آمریکا یاد می‌شود. این پالایشگاه متعلق به شرکت نفتی سعودی آرامکو است که از مشارکت دو شرکت موتیوا و شرکت نفت شل (بازوی کمپانی رویال داچ شل در ایالات متحده) تشکیل شده‌است.

پالایشگاه پورت آرتر که در سال ۱۹۰۲ توسط شرکت تکزاکو راه‌اندازی شده، هم‌اکنون با ظرفیت تولید نفت خامی معادل ۶۰۰٫۰۰۰ بشکه در روز (۹۵٫۰۰۰ مترمکعب)، به‌عنوان دومین پالایشگاه بزرگ در ایالات متحده و ششمین پالایشگاه جهان، شناخته می‌شود.

در مارس ۲۰۱۶ (فروردین ۱۳۹۵) شرکت آرامکو عربستان سعودی این پالایشگاه را خرید. شرکت نفت دولتی عربستان سعودی (آرامکو) با خرید سهم شرکت نفتی شل، به‌طور کامل مالک این پالایشگاه شد. با این اقدام، دومین پالایشگاه بزرگ در ایالات متحده نفت خود را به‌طور کامل از عربستان سعودی وارد خواهد کرد و این موضوع برای سال های آینده نیز ادامه خواهد یافت

پالایشگاه گریویل در ایالت لوییزینا آمریکا دهمین پالایشگاه بزرگ در جهان و سومین پالایشگاه بزرگ در آمریکا است.

ظریفت تولیدی این پالایشگاه ۵۲۲ هزار بشکه در روز است و سهام آن متعلق به شرکت ماراتن پترولیوم در آمریکا است.

ویژگی این پالایشگاه بزرگ ساخت آن در طول سه سال است احداث دهمین پالایشگاه بزرگ جهان در سال ۱۹۷۳ و بهره برداری از آن در سال ۱۹۷۶ است.

ماراتن پترولیوم

ماراتن پترولیوم ، (Marathon Petroleum) شرکت نفتی آمریکایی است، که تمرکز اصلی آن در بخش پایین‌دستی صنعت نفت، شامل عملیات پالایش، بازاریابی، احداث خطوط لوله انتقال و مدیریت جایگاه‌های پمپ بنزین و گازوئیل، همچنین صنایع پتروشیمی فعالیت می‌نماید.

ریشه‌های تأسیس این شرکت به سال ۱۹۸۲ بازمی‌گردد، که شرکت یو.اس. استیل اقدام به خریداری شرکت ماراتن اویل نمود و در پی آن، بخش بالادستی و پایین‌دستی این شرکت را تفکیک و از دارایی‌های بخش پایین‌دستی آن، ماراتن پترولیوم تشکیل گردید. در سال ۱۹۹۸ این شرکت با بخش پایین‌دستی شرکت اشلند ادغام و شرکت ماراتن اشلند راه‌اندازی شد. در سال ۲۰۰۵ ماراتن اویل کلیه سهام شرکت را از اشلند خریداری کرد و در پی آن در ماه سپتامبر ۲۰۰۵ نام شرکت به ماراتن پترولیوم تغییر پیدا کرد. این شرکت تا سال ۲۰۱۱ همچنان به‌عنوان یک شرکت تابعه از ماراتن اویل فعالیت می‌کرد، سپس در ۱ ژوئیه ۲۰۱۱ تفکیک و به عنوان یک شرکت مستقل عمومی ، ثبت گردید.

کمپانی ماراتن پترولیوم در حال حاضر دارای شبکه‌ای از ۵٫۱۰۰ جایگاه پمپ بنزین در ایالات متحده می‌باشد. دفتر مرکزی این شرکت در شهر فیندلای ، اوهایو، ایالات متحده آمریکا قرار دارد و سهام آن در بازار بورس نیویورک معامله می ‌شود.

ماراتن پترولیوم ، بزرگ ترین پالایشگر پالایشگاه های نفت آمریکا

ماراتن پترولیوم ، بزرگ‌ ترین پالایشگر ایالات متحده آمریکا از نظر حجم ، قصد دارد فعالیت در پالایشگاه‌های مارتینز ایالت کالیفرنیا و گالوپ ایالت نیومکزیکو را به‌طور دائم متوقف کند.

 این شرکت اعلام کرد ۱.۴ میلیارد دلار معادل ۳۰ درصد از هزینه‌های سرمایه ای خود را در سال جاری میلادی پایین می‌آورد و هزینه‌هایش را ۹۵۰ میلیون دلار در پاسخ به بحران ویروس کرونا کاهش می دهد.

 این شرکت همچنین دورنمای خود برای تولید پالایشگاهی را در سه ماهه دوم سال جاری میلادی به شدت پایین آورده است و انتظار دارد تولید آن ۲.۱ میلیون بشکه در روز باشد که ۳۰ درصد نسبت به سه میلیون بشکه در روز سه ماهه اول کاهش خواهد داشت. انتظار می رود نیاز به سوخت در ادامه سال جاری بسیار پایین باشد.

 پالایشگاه ماراتن علاوه بر کاهش هزینه های سرمایه ای، خرید دوباره سهام خود را به تعویق انداخته و اعلام کرده موقتاً برخی از تاسیسات خود را تعطیل می کند. تحلیلگران عقیده دارند این تعطیلی ها شامل کاهش نرخ پالایش در پالایشگاه ها هم می شود.

 کل درآمد این شرکت در سه ماهه اول سال جاری نسبت به ۲۸.۶ میلیارد دلار سال قبل کاهش یافته و به ۲۴.۱ میلیارد دلار رسیده که بسیار کمتر از حد انتظار است.