8:30 – 16

  98-3535227500+

  info@kianpetroleum.com

وایت-اسپریت-kianpetroleum-3
وایت-اسپریت-kianpetroleum-3

حلال های نفتی یا وایت اسپریت ها عمدتا محصولات گروه AW هستند که به عنوان حلال، رقیق کننده ، شستشو دهنده، حامل مواد افزودنی و مواد اولیه در بسیاری از صنایع نظیر رنگ-رزین، لاک سازی، چسب سازی، تینر سازی، سیم سازی، واکس و پولیشف چرم سازی و مرکب سازی کاربرد دارد.

انواع حلال ها شامل موارد ذیل می شود : حلال وایت اسپریت (نفت بی بو) A-B-C حلال ۴۰۲ حلال ۴۰۳ حلال ۴۱۰ حلال ویژه

وایت اسپریت (CAS 64475-85-0)  به خصوص توانایی ویژه ای در حل کردن رنگ ها روغنی در خود دارد. معمولا از نام STODDARD SOLVENT (CAS 8052-41-3)   یا mineral spirits  هم برای وایت اسپریت استفاده می کنند. نقطه ی ذوب این حلال منفی ۴۰ درجه  سانتی گراد و نقطه ی جوش آن بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ درجه ی سانتی گراد است. همچنین چگالی این حلال در دمای ۲۰ درجه سانتی گراد معادل ۰.۷۸ گرم بر میلی لیتر است.

ترکیب رایج برای وایت اسپریت معمولا بیش از ۶۵ درصد از هیدروکربن C10 و یا هیدروکربن های با تعداد کربن های بیشتر دارد.

کاربرد های وایت اسپریت

در اروپای غربی قریب به ۶۰% وایت اسپریت های تولید شده و وارداتی در ساخت انواع رنگ ها ، لاک ها و براق کننده ها مورد استفاده قرار می گیرد ، لذا بی دلیل نیست که این ماده در صنایع رنگ از پرکاربردترین محصولات تولیدی می باشد . این در حالیست که در مصارف شخصی تر و خانگی از وایت اسپریت ها برای تمیزکردن قلموهای روغنی یا رنگی ، قطعات اتومبیل ، آتش افروز کوره های ذغالی ، تمیزکننده سطوحی که چسب یا دیگر مواد شیمیایی روی آن چسبیده و خشک شده است و امور مشابهی که به رقیق کردن یا پاک نمودن چسب و رنگ در ارتباط است مورد استفاده قرار می گیرد .

در اروپا و آمریکای شمالی، سال‌هاست که نقاشان برای رقیق کردن و تمیز کردن رنگ از سطوح مختلف و پوست بدن از وایت اسپریت‌ ها استفاده می‌کنند. بسیاری از کارخانجات بزرگ تولید رنگ برای محصولات جدید و به روز خود از این حلال‌ها در ترکیب اصلی فرمولاسیون ساخت رنگ استفاده می‌کنند و این محصولات را تحت عنوان رنگ های آماده مصرف (Ready to Use) راهی بازار می‌کنند. افزایش حجم رنگ، صرفه اقتصادی، راحتی اجرا، خشک شدن سریع رنگ و سازگاری با محیط زیست از جمله عوامل گسترش و تسریع این روند است.

تینر

وایت اسپریت و یا همان تینر روغنی به صورت مایع و بخار می باشد. قدرت اشتعال این ماده شیمیایی بسیار زیاد می باشد. در نتیجه به شدت باید از انتشار این ماده در محیط زیست جلوگیری نمود.

در صورت استفاده از این نوع تینر در نزدیکی تجهیزات الکتریکی احتمال آتش سوزی وجود خواهد داشت. پس دقت نمایید که به هیچ عنوان در کنار لوازم برقی ، حرارت بالا و یا محیط های سربسته از این حلال استفاده ننمایید.

برای نگهداری وایت اسپریت بهتر است تا آن را در درون ظرفی درب بسته در محیطی خنک و به دور از نور مستقیم خورشید قرار دهید.

در صورتی که در زمان استفاده از آن،با پوست دست شما برخورد داشت حتما دست و یا لباس آلوده خود را پاک نمایید و با آب آن را شستشو دهید.

قیمت های اقتصادی، کیفیت بالای محصول مطابق با نتایج تست آزمایشگاه کارخانه و زمان تحویل به موقع از معمولی ترین و در عین حال اساسی ترین مواردیست که هر تامین کننده بایستی در راستای حمایت از مشتریان خود انجام دهد. بنابراین، گروه کیان پترولیوم تلاش میکند تا به نحو احسنت در راستای اجرای این اولویت ها گام بردارد تا شریک تجاری قابل اتکا و وفاداری برای مشتریان عزیزمان باشد و هم بتواند راه صادرات حلال ۴۰۲ ایرانی را به کشورهای جدید هموار نماید