8:30 – 16

  98-3535227500+

  info@kianpetroleum.com

صادرات-سوخت-kianpetroleum
صادرات-سوخت-kianpetroleum

صادرات سوخت

شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی نیز قرار است برای تشویق مرزنشینان نسبت به مشارکت در صادرات سوخت، در مرزها سوخت به قیمت کمتر از کشورهای همسایه توزیع شود. مصطفی کشکولی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران از مشخص شدن جزئیات فروش سوخت به مرزنشینان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با اجرای این سازوکار، قاچاق فرآورده های نفتی به کشورهای همسایه کاهش می یابد. کشکولی با اظهار اینکه مصوبه و مجوز دولت برای عرضه سوخت به مرزنشینان صادر شده است، گفت: با اجرای آزمایشی این طرح در استان سیستان و بلوچستان و آسیب شناسی و کارشناسی لازم، این طرح برای تمام مرزنشینان اجرایی خواهد شد.

شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران افزود: سیاست فروش سوخت به مرزنشینان بر این مبنا است که قیمت فرآورده ها برای فروش در بازارچه های مرزی کمتر از قیمت عرضه فرآورده در کشورهای همجوار تعیین شود تا این گونه برای عرضه جاذبه ایجاد شود. کشکولی تاکید کرد: براین اساس قیمت سوخت عرضه شده به مرزنشینان ایران – ترکیه با ایران – افغانستان متفاوت خواهد بود. وی با بیان اینکه با شکل گیری بازارچه های مرزی در شعاع ۲۰ کیلومتری از مرز، اشتغالزایی نیز صورت می گیرد، گفت: فرآورده های نفتی می تواند از طریق افراد حقیقی یا در قالب شرکت های تعاونی و مرزنشینان عرضه شود؛ البته استانداری و شرکت پخش فرآورده های نفتی مناطق مرزی بر عملکرد این عرضه کنندگان نظارت خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در مورد مشخص شدن جزئیات فروش سوخت به مرزنشینان نیز اعلام کرد که به زودی جلسه ای با مسوولان مربوطه تشکیل خواهد شد که طی آن این جزئیات تعیین خواهد شد.

عراق همواره از مشتریان خوب برای فراورده های نفتی ایران بوده است اما در جریان شیوع ویروس کرونا امر صادرات فراورده های نفتی از راه زمینی به عراق با اخلال روبرو شد.

صادرات بنزین

وی در خصوص نحوه بازگشت روند صادرات فرآورده به ویژه بنزین به عراق گفت: از زمانی که مرزهای زمینی دو کشور پس از بهبود نسبی در کنترل کرونا، باز شد، صاردات انواع کالاها به غیر از فرآورده های نفتی به عراق از سر گرفته شد. اما دلیل تعویق در شروع مجدد صادرات بنزین به عراق، ایرانی بودن رانندگان کامیون های حامل سوخت بود. در سایر کالاها روال این طور است که در مرز، کالاها جابجا می شود و نیازی به ورود کامیون های ایرانی نیست اما در مورد کامیون های حامل سوخت این طور نیست و رانندگان ایرانی تا مقصد بار را حمل می کنند.

از نیمه‌های آذرماه سال گذشته دولت افغانستان اعلام کرد که با توجه به اینکه بسیاری از سوخت‌هایی که وارد افغانستان می‌شود غیر استاندارد‌ند و از این سوخت‌های غیر‌استاندارد سوخت‌هایی به عنوان بنزین و گازوئیل به وسایل نقلیه فروخته می‌شود و موتور وسایل نقلیه آسیب می‌بیند از این پس واردات این سوخت‌ها ممنوع می‌شود.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی با بیان اینکه این موضوع اطلاع‌رسانی ‌شد بیان کرد: اما بعضی از تانکرها همچنان طبق روال سابق فکر می‌کردند ‌می‌توانند سوخت‌های مشتقات نفتی را به افغانستان صادر کنند و این امر را انجام دادند، اما دولت افغانستان با ارسال بخشنامه‌ای از اسفند ماه سال گذشته صادرات را مطلقا ممنوع کرد.

پالایشگاه های خصوصی

 متاسفانه بعضی از پالایشگاه‌های بخش خصوصی ما فرآورده‌های نفتی مانند نفت کوره و نفت‌هایی که کاربردهای صنعتی دارند تولید می‌کنند که به هیچ عنوان این فرآورده‌ها نباید برای ماشین استفاده شود و چون از نظر دولت ایران صادرات هرگونه فرآورده نفتی آزاد است، این تانکرها به آن طرف مرز رفته و  در آن طرف مرز گرفتار شدند.

در حال حاضرروش صادرات انواع سوخت کیان پترولیوم شامل فرآورده های نفتگاز، نفت کوره، نفت سفید و سوخت جت (ATK) به شرح ذیل می باشد:

۱-دریافت درخواست مشتری

۲-بررسی تقاضای مشتری و امکان تامین فرآورده درخواستی

۳-دریافت مدارک و اطلاعاتی از جمله(شناسه ملی و کد اقتصادی) و رزومه کاری متقاضی جهت بررسی

۴-مذاکره جهت حصول توافق در خصوص نحوه فروش،برداشت و قیمت فرآورده به توجه به شرایط بازارهای بین امللی و قوانین و مقررات جاری شرکت

۵-صدور پیش فاکتور(پروفورما) جهت پرداخت بهاء فرآورده (بصورت ارزی  در خارج از کشور و ریالی در داخل کشور براساس میانگین نرخ ارز صرافی های بانک ملت وصادرات)

۶-دریافت فیش واریزی و استعلام واریز وجه از بانک دریافت کننده*

۷-عقد قرارداد،صدور حواله برداشت و مجوز گمرکی و ارسال آن به منطقه و گمرک مبدا برداشت

۸-دریافت آمار برداشت فرآورده خریداری شده از انبار مبدا

۹-صدور صورتحساب(فاکتور فروش)