8:30 – 16

  98-3535227500+

  info@kianpetroleum.com

امنیت-خلیج-فارس-کیان-پترولیوم

امنیت خلیج فارس

وزیر امور خارجه ایران در اظهارات روز شنبه (۲۳ ژانویه) گفت : ایران ممکن است در زمینه نفت و امنیت خلیج فارس با ایالات متحده همکاری کند ، اما در مورد همکاری با اسرائیل خیر.

روابط بین تهران و واشنگتن تحت دولت دونالد ترامپ ، رئیس جمهور سابق ، که در سال ۲۰۱۸ از توافق هسته ای ۲۰۱۵ ایران با قدرت های جهانی خارج شد و تحریم هایی را که اقتصاد آن را فلج کرده بود ، بار دیگر بدتر کرد.

اندکی پس از سوگند یادداشت جو بایدن به عنوان رئیس جمهور در روز چهارشنبه ایران خواستار اقدام و “نه فقط کلمات” شد. بایدن گفته است اگر ایران پیروی دقیق آن را آغاز کند واشنگتن به توافق هسته ای می پیوندد.

محمد جواد ظریف در مصاحبه ای گفت : به نظر شخصی من ، ما باید رابطه خود را با ایالات متحده تعریف کنیم : به ایالات متحده بگوییم که” ما در مورد مسئله اسرائیل با شما همکاری نخواهیم کرد و با شما اختلاف خواهیم داشت. روزنامه اصلاح طلب اعتماد.

وی گفت ، ایران “به شما اجازه دخالت در امور داخلی این کشور را نخواهد داد ، اما ما مشکلی نداریم که با شما درمورد مسئله نفت کار کنیم. ما با تأمین امنیت خلیج فارس مشکلی نداریم ، اگرچه معتقدیم که حضور خارجی در خلیج فارس باعث ناامنی می شود و شما نباید آنجا باشید.